۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵

صبح امروز؛

۲۵۲ خانه محیط زیستی در سطح شهر تهران افتتاح شد

۲۵۲ خانه محیط زیستی در سطح شهر تهران افتتاح شد

آیین افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیست در پایتخت با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح ۲۵۲ خانه محیط‌زیست در سطح شهر تهران با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، شهردار منطقه ۳، مدیران شهری، فعالان محیط زیست، شهروندان، نخبگان و معتمدین محلات برگزار شد.

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ تهران در این مراسم گفت: امروز شاهد افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیستی در تهران هستیم و از این تعداد ۱۱ خانه در منطقه ۳ است. به واسطه متبرک شدن این افتتاح یکی از این خانه‌ها محیط زیست در امام زاده قاضی الصابر (ع) قرار گرفته است که امروز به بهره برداری می‌رسد.

۲۵۲ خانه محیط زیستی در سطح شهر تهران افتتاح شد

وی گفت: خانه‌های محیط زیست یک پل ارتباطی میان جامعه و محیط زیست است که می‌تواند به اهمیت محیط زیست و وظایف ما در قبال منابع طبیعی که داریم اشاره کند. در این مسیر اقداماتی که در جهت فرهنگ‌سازی تعریف شده می‌تواند در ارتقای آموزش شهروندی تأثیر داشته باشد و می‌تواند رفتارهای شهروندانمان را در خصوص محیط زیست به رفتارهای سبز تبدیل کند تا هر شهروندمان را به عنوان نگهبان طبیعت تبدیل کند.

جوانی با تاکید بر اینکه محیط زیست جایی است که آینده ما در آن شکل می‌گیرد و تغییرات اقلیمی آن را تحت تأثیر قرار داده است‌|، افزود: این خانه‌های محیط زیست می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بین جامعه و محیط زیست عمل کنند و با ایجاد این فضاها در سطح محلات، گام‌های کوچکی در مسیر تغییرات بزرگ زیست‌محیطی برداشته شود. هدف از این اقدام، تبدیل هر شهروند به یک نگهبان طبیعت و تأکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است.

شهردار منطقه ۳ تهران با بیان اینکه آمادگی داریم دوره‌هایی را با همکاری آموزش و پرورش برگزار کنیم، تصریح کرد: خانه‌های محیط زیست می‌تواند رفتار خانواده‌ها را به رفتار سبز تبدیل کند و بر روی کودکان و نوجوانان اثر بگذارد. مهمترین نکته امروز در خصوص خانه‌های محیط زیست همکاری با سازمان‌های دیگر و به خصوص آموزش و پرورش است. همه مدارس ما می‌توانند یک خانه محیط زیست باشند. از همه بخش‌ها درخواست می‌کنیم به ما کمک کنند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

جوانی اظهار کرد: همه مدارس ما می‌توانند خود یک خانه محیط زیست باشند و قطعاً تأثیرگذاری آن می‌تواند از خانه‌های محیط زیست بیشتر باشد.

کد خبر 6258566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha