۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳

در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

پاک نژاد: آتش‌سوزی پالایشگاه شوشتر به دلیل قصور نیروی انسانی بود

پاک نژاد: آتش‌سوزی پالایشگاه شوشتر به دلیل قصور نیروی انسانی بود

وزیر نفت اظهار کرد: آتش سوزی پالایشگاه شوشتر در یک پالایشگاه غیردولتی بود و به‌دلیل قصور نیروی انسانی اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر محسن پاک نژاد وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با جزئیات آتش‌سوزی در پالایشگاه شوشتر و اینکه آیا عوامل این آتش سوزی شناسایی شده‌اند یا خیر اظهار کرد: این آتش سوزی مربوط به پالایشگاه بخش غیردولتی در شهرک صنعتی بود که مجوز بهره‌برداری را از وزارت سمت دریافت کرده بودند. شاید اتفاقی که رخ داد به قصور نیروی انسانی مربوط می‌شود.

وی افزود: راننده تانکر اصولی را که هنگام بارگیری باید رعایت می‌کرد اما رعایت نکرده بود و زود نیز مهار شد.

وزیر نفت در پاسخ به اینکه تلفات و خسارت احتمالی مشخص شده است یا خیر گفت: خسارت زیادی نبوده آمار خسارات و یا تلفات را دریافت کنم. معمولاً نیروی انسانی در این حوادث نقش دارد اما پالایشگاه بخش خصوصی بوده و به طور مستقیم به وزارت نفت مربوط نمی‌شود.

پاک‌نژاد گفت: روابط مالی شرکت ملی نفت با دولت مطابق روال قبل باقی ماند. نقش حمایتی که رئیس‌جمهور و اعضای دولت در ارتباط با صنعت نفت و وزارت نفت داشتند کماکان به قوت خودش باقی است.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت نفت برای گازرسانی به مناطق شمال شرق کشور، گفت: با راهکارهایی شامل افزایش تولید در مناطق مستعد و تسهیل فرآیند انتقال گاز از مناطق تولید کننده به مناطقی مثل شمال شرق کشور تلاش داریم زمستان را با کمترین چالش پشت سر بگذاریم.

کد خبر 6258881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha