۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای رشت:

سبک معماری ایرانی اسلامی کلید احیای هویت فرهنگی رشت است

سبک معماری ایرانی اسلامی کلید احیای هویت فرهنگی رشت است

رشت- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر رشت گفت: سبک معماری ایرانی - اسلامی کلید احیای هویت فرهنگی رشت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود عباس‌نژاد ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه و نمایش آثار اولین طراحی پژوهی معماران گیلان به مناسبت روز جهانی معماری اظهار کرد: سبک معماری ایرانی - اسلامی کلید احیای هویت فرهنگی رشت است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون تخصصی معماری و شهرسازی در شورای ششم افزود: این اقدام برای اولین بار صورت گرفته و هدف ما پیگیری مسائل مهم در حوزه معماری است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه امروز جامعه ما نیازمند معمارانی است که به هویت ایرانی و اسلامی خود بازگردند، ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر، نوع نقشه‌های معماری تحت تأثیر سبک‌های غربی قرار گرفته و این امر باعث دور شدن خانواده‌ها از هویت واقعی خود شده است.

وی همچنین بر لزوم توجه به تفکر و هنر معماران تأکید کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از مسائل نادیده گرفته می‌شود و ما در شورای شهر آمادگی داریم که با نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه‌ها همکاری کنیم تا سیما و منظر شهری را بر اساس هویت بومی طراحی کنیم.

عباس‌نژاد با اشاره به شلوغی خیابان‌های شهر افزود: امروز نمی‌توانیم تشخیص دهیم که در کدام خیابان زندگی می‌کنیم؛ اما اگر در خیابان‌های قدیمی و بافت تاریخی قدم بزنیم، می‌توانیم از هویت و روح آن لذت ببریم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این جلسات منجر به تصمیم‌گیری‌های بهتر در حوزه معماری و شهرسازی شود؛ و از تمامی اساتید خواست تا در هر زمینه‌ای که نیاز باشد، شورا را یاری دهند تا شهر رشت به عنوان نگین شهرهای ایران به بهترین شکل ممکن نمایان شود.

کد خبر 6259015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha