۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵

از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری صورتت گرفت؛

انتشار فراخوان سومین همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

انتشار فراخوان سومین همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

شهرکرد-فراخوان سومین سلسله رویدادهای نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد «محرابیان» از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

احسان قائدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فراخوان سومین سلسله رویدادهای نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) با هدف ایجاد زمینه‌ی رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی در مساجد و همچنین توسعه‌ی فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در چهارمحال و بختیاری منتشر شده است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: این همایش به صورت همزمان در سراسر استان‌های کشور در دی ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. قائدی اهداف اصلی این رویداد را فعال‌سازی و سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سراسر استان، ارائه‌ی راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها جهت ارتقا کیفی فعالیت‌های نمایشی، تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای مسجدی. برنامه‌ریزی، حمایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای نمایش‌های تولید شده در مساجد محله، شهر، استان و کشور و جذب حداکثری مخاطبان مردمی در تمامی گروه‌های سنی در مساجد استان مطرح کرد.

رئیس حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری درباره شرایط حضور گروه‌ها هنری مساجد در این رویداد گفت: تمامی گروه‌های تئاتر مسجدی با ارائه‌ی معرفی‌نامه از سوی هیئت امنای مسجد یا امام جماعت مساجد می‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند و کارگردان‌های گروه‌ها پس از مراجعه به حوزه هنری استان نسبت به تکمیل فرم شرکت در رویداد اقدام نمایند.

وی یادآور شد: گروه‌های نمایشی می‌توانند از متون تهیه شده حوزه هنری تحت عنوان «نمایشنامه¬های بچه¬های مسجد» جهت تولید استفاده کنند و چنانچه قصد دارند از متون یاد شده استفاده نکند طرح یا متن نمایش خود را برای تأیید به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

به گفته وی رویداد و همایش در دو مرحله «اجراهای محله‌ای (در محلات شهر و روستا)» و «همایش استانی» برگزار خواهد شد. و هیأت انتخاب این رویداد با حضور در مساجد استان در اجراهای محله‌ای ۱۰ اثر را برای همایش استانی انتخاب و در دی ماه ۱۴۰۳ همایش استانی را برگزار خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری استان بیان داشت: به تمامی گروه‌های راه‌یافته به مرحله‌ی استانی جهت هر اجرا در همایش استانی، مبلغی بین هفتصد هزار تومان تا یک میلیون تومان کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

به گفته وی هیأت انتخاب همایش استانی در مجموع بین ۲ تا ۳ اثر را به عنوان آثار برگزیده‌ی استان به دبیرخانه‌ی ستاد مرکزی رویدادها جهت شرکت در شانزدهمین جشنواره سراسری بچه¬های مسجد معرفی می‌نماید.

رئیس حوزه هنری اظهار داشت: نمایش‌ها باید تک‌جنسیتی بوده و قابل اجرا در مسجد و یا محوطه‌ی وابسته به مسجد باشند. و مدت زمان نمایش‌ها باید حداقل ۱۵ دقیقه و حداکثر ۲۵ دقیقه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علاقه مندان می‌توانند تا تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۳ با مراجعه به حوزه هنری استان واقع در شهرکرد، خیابان شریعتی کوچه ۵۲ با تکمیل فرم ثبت نام در این رویداد هنری شرکت نمایند. گفتنی است برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس ۰۹۹۲۱۹۸۶۵۹۱ دبیرخانه تئاتر بچه‌های مسجد تماس حاصل نمائید.

کد خبر 6259018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha