۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۳

بهزاد پاکزاد در گفت‌وگو با مهر:

ریکرو ایران ظرفیت بالایی دارد/مربیان داخلی با دانش هستند

ریکرو ایران ظرفیت بالایی دارد/مربیان داخلی با دانش هستند

سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان اسلحه ریکرو گفت: ریکرو ایران ظرفیت بالایی دارد که در صورت هدایت درست می‌تواند بازهم در میادین مختلف برای کشورمان افتخار آفرین باشد.

بهزاد پاکزاد سرمربی سابق تیم ملی ریکرو ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص تصمیم فدراسیون برای اعتماد دوباره به مربیان داخلی پس از پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: همانطور که در جریان هستید ادامه همکاری با مربی کره‌ای بعد از المپیک پاریس هم بخاطر شرایطی که این مربی داشت و هم برنامه‌های فدراسیون مقدور نبود. در همین راستا فدراسیون ایران با جلساتی هم با که کمیته فنی و کمیته مربیان داشته به این نتیجه رسیده است که برای ادامه کار با مربیان داخلی کار کند.

وی افزود: مربیان ایرانی خیلی خوب و با دانشی هم داریم که می‌توانند به تیم ملی کشورمان کمک کنند. همیشه گفتم که فرقی ندارد مربی تیم ملی ایرانی باشد و یا خارجی شرط اول برای موفقیت، آن فرصتی است که در اختیار کادر فنی برای اجرای برنامه‌هایش قرار می‌گیرد. کادر فنی یک تیم باید زمان کافی داشته باشد تا در ادامه شاهد نتایج خوب ملی‌پوشان در میادین بین‌المللی هم باشیم.

پاکزاد با اشاره به موفقیت‌های اخیر کمانداران ایران در مسابقات مختلف خاطر نشان کرد: قبل از بازی‌های المپیک توکیو که سرمربی تیم ملی بودم کار خوبی را با همکاری فدراسیون شروع کردیم و در این راه کم کم ورزشکاران جوان با شناسایی درست وارد تیم‌های ملی‌مان شدند که در ادامه هم این مسیر را مربی کره‌ای ادامه داد و حالا امروز شاهد درخشش آنها در مسابقات متفاوت و افزایش رکوردها هستیم. در جریان هستم که فدراسیون در تلاش است این روند را حفظ کند و نمی‌خواهد وقفه‌ای در روند رو به رشد تیم ملی به وجود بیاید.

سرمربی سابق تیم ملی ریکرو در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم جزو گزینه‌های فدراسیون برای هدایت تیم ملی هستید؟ گفت: من همیشه سرباز کشورم هستم. در کنار این همه این ملی‌پوشان به نوعی فرزندان من هستند. از زمان نوجوانی و جوانانی در کنار خیلی از آنها حضور داشتم. عمرم را در این رشته سپری کردم و آرزوی قلبی‌ام است که موفقیت آنها را شاهد باشم.

ریکرو ایران ظرفیت بالایی دارد/مربیان داخلی با دانش هستند

او اضافه کرد: خوشبختانه تیراندازی با کمان ایران در بخش ریکرو ظرفیت خیلی خوبی دارد و اگر برنامه‌های قبلی با جدیت دنبال شود حتماً اتفاقات خوبی برای کمانداران کشورمان رخ خواهد داد. فدراسیون گزینه‌های مورد نظر خود را بررسی و انتخاب کرده است و قطعاً به زودی با توافق نهایی کمیته فنی و هیأت رئیسه کادر فنی جدید معرفی خواهد شد. اگر قسمت باشد شاید ما هم بودیم چون در هر صورت دوست داریم در هر فضایی که امکانش است به کشورمان خدمت کنیم.

پاکزاد در پاسخ به این سوال که آیا ریکرو ایران این پتانسیل را دارد که مجدد در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا مدال‌آوری کند؟ گفت: فرقی ندارد چه رویدادی باشد ما اگر دنبال مدال هستیم باید شرایط خودمان را با رقبا بسنجیم. تیراندازی با کمان جزو رشته‌های تجهیزات محور است و متأسفانه ما در این زمینه همواره دچار چالش هستیم. یکسری تجهیزات لازم است که صرفاً آن هم با هزینه بالا یا باید از کره وارد شود و یا از آمریکا که واقعاً این وضعیت با توجه به بودجه محدود فدراسیون کار سختی است.

وی با بیان اینکه کسب مدال برای ملی‌پوشان ایران دور از دسترس نیست؛ عنوان کرد: در حال حاضر خیلی از رقبای ما مانند هندوستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان شرایط خیلی خوبی در این زمینه دارند ولی با این حال باز معتقد هستم ورزشکاران ایران این پتانسیل را دارند که در صورت شرایط تمرین مناسب و مهیا بودن یکسری تجهیزات الزامی بازهم افتخار آفرین باشند.

سرمربی پیشین تیم ملی تیراندازی با کمان در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که سرمربی تیم ملی بودم خیلی اوقات پیش می‌آمد که بخاطر اردوهای تیم ملی و سفرهایی که داشتیم خیلی از روزها در کنار خانواده نباشم. این روزها اعزام تیم ملی هم خیلی کم شده است که قطعاً در کسب نتیجه بی تأثیر نیست چون تا زمانی که ورزشکار میدان نبیند نمی‌تواند رشد خوبی هم داشته باشد. در گذشته سفرهای ما اکثراً با ۱۳۰ میلیون تومان بسته می‌شد اما تورمی که در حال حاضر وجود دارد باعث شده همان سفر کوتاه برای یک تیم نزدیک به ۲ میلیارد هزینه داشته باشد. در این میان فدراسیون هم مقصر نیست چون بودجه خیلی کمی دارد. امیدوارم این شرایط با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برطرف شود و دوباره شاهد اعزام‌های پرشمار تیم ملی باشیم.

کد خبر 6259023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha