۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۴

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

۲۸ ناظر ذبح شرعی و ۹۰ ذابح در کشتارگاه‌ها فعالیت می‌کنند

۲۸ ناظر ذبح شرعی و ۹۰ ذابح در کشتارگاه‌ها فعالیت می‌کنند

تبریز-نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۸ ناظر ذبح شرعی و ۹۰ ذابح در کشتارگاه‌های استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نجفی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی روحانیون حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی و ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه‌های دام و طیور استان افزود: ۲۶ کشتارگاه در استان وجود دارد که همه آنها باید تحت نظارت ناظران شرعی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی ۲۸ ناظر ذبح شرعی و ۹۰ ذابح در کشتارگاه‌های استان فعالیت می‌کنند و به صورت مستمر آموزش‌های لازم را می‌بینند، اظهار کرد: همه کشتارگاه‌ها باید کد نظارت شرعی داشته باشند و برخی واحدها نیز موفق به اخذ نشان استاندارد حلال شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: روحانیون شاغل در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و ادارات تابعه و ناظرین ذبح شرعی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عقیدتی و آموزشی فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام نجفی، ادامه داد: بحث‌های عقیدتی برای جامعه هدف، بهره‌برداران، همکاران و خانواده‌های آنان از اولویت‌های نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی است.

وی یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی نیز که هر سال از سوی ستاد مرکزی برای استان‌ها ابلاغ می‌شود، با زمان‌بندی مشخص در خود ستاد سازمانی و تمام شهرستان‌ها و ادارات کل تابعه در طول سال اجرا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آموزشی، گفت: در این زمینه، جلسات و نشست‌هایی با موضوعات متنوعی مانند تبیین شعار سال، مطالبات رهبری و جهاد تبیین برای مدیران و کارکنان و حتی بهره برداران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نجفی، افزود: سازمان جهاد کشاورزی عضو اصلی شورای زکات استان است و تبلیغ زکات و محتوا سازی با همکاری بخش‌های مختلف از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان انجام می‌شود.

کد خبر 6259142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha