۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷

با حضور مسوولان استانی و کشوری؛

برگزیدگان جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند

مریوان_ برگزیدگان جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور مسوولان استانی و کشوری و با حضور هنرمندان عرصه تئاتر در شهر مریوان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که از ۲۱ مهرماه در شهر مریوان گشایش یافت ظهر امروز با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

۱۵ اثر در بخش مسابقه ایران و دگرگونه‌های اجرایی، سه اثر در بخش مسابقه بین‌الملل و هفت اثر خارجی نیز در همین بخش از ۲۱ تا ۲۵ مهرماه برای مخاطبان در چهار نقطه مریوان به نمایش درآمدند.

داوران بخش مسابقه ایران و دگرگونه‌های اجرایی این رویداد هنری رحمت امینی، رحمان هوشیاری و سروش جمشیدی و بخش مسابقه بین‌الملل هم، مرضیه برومند از ایران، ابرو گولداک از ترکیه و گوران علی‌کریم از اقلیم کردستان عراق بودند که در این مراسم اختتامیه تجلیل شدند.

در این دوره جدا از برگزیدگان جشنواره، از سامان خلیلیان، از هنرمندان و مدیران برجسته تئاتر کشور، حیدر رضایی از هنرمندان با سابقه و خلاق تئاتر خیابانی و سید سوران حسینی از هنرمندان جوان و پرتلاش این حوزه تجلیل و تقدیر شدند.

همچنین جایزه ویژه و مستقل مردمی برای پرداختن به موضوع محیط‌زیست و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و حضور فعال و پویا و همیاری با سایر گروه نمایشی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی همراه با جایزه نقدی و لوح تقدیر به بهنام کاوه کارگردان «آخرین صید یک مرد ماهی خوار» از آبادان اهدا شد.

آثار برتر بخش موسیقی

براساس رأی هیأت داوران، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به فرید نوایی آهنگساز نمایش جنگ و صلح از ایران اهدا شد.

طراحی فضای نمایشی

هیأت داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به امیر امینی طراح فضای نمایش بوی سیب تازه طعم مرگ می‌دهد از ایران اهدا کردند.

بازیگری زن

در بخش بازیگری زن، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به آرزو علی‌پور برای بازی در نمایش بوی سیب تازه طعم مرگ می‌دهد از ایران اهدا شد.

بازیگری مرد

در بخش بازیگری مرد، هیأت داوران، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به فابریس دومینیسی برای بازی در نمایش بانانا اوراما از آلمان-کانادا اهدا کردند.

طرح و ایده

در بخش طرح و ایده دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به میثم یوسفی برای نگارش طرح و ایده نمایش جنگ و صلح از ایران تقدیم شد.

کارگردانی

در اساس رأی هیأت داوران، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به افشین خدری برای کارگردانی نمایش زمین از ایران تقدیم شد.

جایزه بزرگ

هیأت داوران در بخش جایزه بزرگ، گروه نمایش زمین از ایران را حائز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی شناختند.

کد خبر 6259167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha