۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲

رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار:

۵۱ برنامه فرهنگی و ورزشی در فریدونکنار اجرا می شود

۵۱ برنامه فرهنگی و ورزشی در فریدونکنار اجرا می شود

فریدونکنار-رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار از اجرای ۵۱ برنامه همزمان با هفته تربیت بدنی در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه فریدونکنار به‌مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: ۵۱ برنامه در هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رصد عملکرد از اولویت‌های اصلی اداره ورزش است، خاطرنشان کرد: با این کار به دنبال شناسایی ظرفیت‌ها، نقاط ضعف و قوت هستیم و امروز می‌دانیم که از چه صنعتی برای تشویق ورزش‌های شهرستان استفاده کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار نقش خیرین را در توسعه محیط ورزشی مهم برشمرد و تصریح کرد: خیرین ورزشی می‌توانند عامل مؤثر برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باشند.

عباسی تاکید کرد: برگزاری بازهای بومی و محلی می‌تواند باعث شور و نشاط برای خانواده‌ها شود.

وی با بیان اولویت‌های این اداره گفت: برگزاری مسابقات مختلف، احداث خانه‌های جدید ورزشی از جمله زورخانه و خانه بوکس از اولویت‌های ما در شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار یادآور شد: امروز زنگ ورزش به‌مناسبت هفته تربیت بدنی در دبستان البرز فریدونکنار با هدف سرزندگی و نشاط کودکان نواخته شد و برنامه زنگ ورزش و خانواده با همکاری اداره آموزش و پرورش در چند مدرسه شهرستان به عنوان پایلوت برگزار خواهد شد تا ساعاتی را فرزندان در کنار خانواده ورزش کرده و شور و نشاط رقم بخورد.

عباسی افزود: برنامه استعدادیابی دانش‌آموزان در مدارس از جمله برنامه‌های ما است که رؤسای هیئت‌های ورزشی در مدرسه حضور پیدا کرده و ورزش خود را به دانش‌آموزان معرفی می‌کنند.

وی اظهارکرد: در حوزه ورزش قهرمانی ۱۹ عنوان، در حوزه فرهنگی ۱۲ مورد و در حوزه بانوان ۱۱ مورد مقام به‌دست آورده‌ایم.

رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار با اشاره به اینکه دیدار با خیرین، داوطلبین ورزشی و دیدار با خانواده شهید ورزشکار ازجمله برنامه‌های ما است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه یکی از مأموریت‌های مهم جوانان است در زمینه جوانی جمعیت و تحکیم خانواده فعالیت داریم.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌های مختلف ورزشی از جمله جشنواره ورزش‌های ساحلی و ورزش‌های بومی و محلی است که به‌دنبال برگزاری آن‌ها هستیم.

عباسی با بیان اینکه مسابقات فوتسال دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های این هفته است، افزود: هدف ما در این شهرستان توسعه ورزش همگانی است که با تفاهم‌نامه با ادارات مختلف توانستیم بلیط‌های نیم بها تهیه و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار ادامه داد: امیری خوانی یا کتولی‌خوانی ازجمله برنامه‌های فرهنگی است که در مسابقات مختلف از جمله طناب‌کشی در جشنواره ساحلی برای ایجاد محیط شاد اجرا می‌شود. وی درخصوص ورزش‌های جدیدی که در فریدونکنار برگزار می‌شود گفت: هدف ما از معرفی ورزش‌های جدید، شناسایی استعدادهای ورزشکاران در زمینه‌های مختلف است.

عباسی تاکید کرد: تقدیر از ورزشکاران مدال‌آور به‌صورت ستادی در سطح شهرستان انجام می‌شود و تمامی ادارات در این زمینه باید پای کار باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار یادآورشد: تاکنون تلاش ما بر این بوده در کنار ورزشکاران خود باشیم تا دغدغه‌های آنان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های مورد توجه ما در زمینه بانوان است اظهارکرد: در یک رویداد چهار هزار ورزشکار بانو در این شهرستان حضور پیدا کردند و امیدواریم بتوانیم در زمینه بانوان کارهای بیشتری انجام دهیم تا توازن و تعامل بین ورزشکاران زن و مرد برقرار شود.

عباسی با بیان اینکه استعدادهای برتر والیبال بانوان را سال گذشته داشتیم خاطرنشان کرد: حضور دختران و بانوان در ورزش برای ما بسیار ارزشمند است.

رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار تصریح کرد: برگزاری مسابقات تکواندو پایلوت را در فریدونکنار داشتیم که لیگ استانی بود.

وی با اشاره به اینکه نگین تاریخ ورزش فریدونکنار تیم فوتبال درخشان است یادآورشد: ۱۴ شهید ورزشکار از این تیم با عنوان تیم تقدیم انقلاب اسلامی شدند که مایه افتخار ورزش فریدونکنار است و البته این شهرستان ۷۲ شهید ورزشکار دارد.

عباسی با بیان اینکه فریدونکنار دارای رکورد اول اهدای مدال ورزشکاران به خانواده شهدا است گفت: طی ۶ سال اخیر ۴۳ مدال از سوی ورزشکاران فریدونکناری تقدیم خانواده شهدا شد.

کد خبر 6259202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha