۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۶

معاون آموزش و پرورش بوشهر:

کم تحرکی و چاقی دانش‌آموزان بوشهری بیش از میانگین کشوری است

کم تحرکی و چاقی دانش‌آموزان بوشهری بیش از میانگین کشوری است

بوشهر- معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آمار کم تحرکی و چاقی دانش‌آموزان در استان بوشهر بیش از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش اظهار کرد: بحران چاقی و کم تحرکی دانش‌آموزان یکی از چالش‌های اساسی است که برنامه‌های مهمی در این زمینه داریم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: آمار کم تحرکی و چاقی دانش‌آموزان در کشور به‌صورت میانگین ۳۴ درصد و این نسبت در استان بوشهر بیش از میانگین کشوری است.

وی یکی از برنامه‌های مهم جلوگیری از قاچاق و افزایش تحرک دانش‌آموزان را ورزش و تغذیه مناسب دانست و بیان کرد: در این راستا امسال ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در رشته‌های ورزشی شامل طناب‌بازی، دو و میدانی، تنیس، شنا فوتسال مهارت‌آموزی می‌شوند.

افزایش سرانه ورزشی مدارس

عباسیان توجه به ویژه به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در عرصه ورزش را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: سرانه فضای ورزشی مدارس استان بوشهر که تا سال ۱۳۹۹ ۱۳۸ هزار و ۳۴۵ متر مربع بود در سه سال دولت سیزدهم ۶۳ هزار و ۶۴۱ متر مربع افزوده شد.

وی با اشاره به توزیع شیر رایگان در مدارس استان گفت: در سال تحصیلی گذشته ۲ میلیون پاکت شیر رایگان بین ۱۲۷ هزار دانش‌آموز استان بوشهر توزیع شد و در سال تحصیلی جدید هم مجدداً این طرح بر اساس برنامه زمانبندی کشوری آغاز می‌شود.

عباسیان به تدوین ویژه برنامه برای این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: در این هفته ضمن برگزاری جشنواره علمی تخصصی معلمان تربیت‌بدنی زنگ ورزش در مدارس استان بوشهر نواخته می‌شود.

افتتاح ۳ زمین چمن مصنوعی در مدارس

وی برگزاری همایش پیاده‌روی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در این هفته از برترین‌های حوزه تربیت‌بدنی و ورزش مدارس استان بوشهر تجلیل می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به افتتاح ۳ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان بوشهر اضافه کرد: تا پایان آذر ماه در مجموع ۶ زمین چمن مصنوعی در مدارس شهرهای مختلف افتتاح می‌شود.

عباسیان با بیان اینکه تاکنون ۵۴ زمین چمن مصنوعی در مدارس افتتاح شده است تصریح کرد: برای راه‌اندازی ۶۰ زمین چمن مصنوعی در مجموع ۳۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

کد خبر 6259218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha