۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲

وزیر علوم عنوان کرد:

دانشگاه‌ مکانی برای یادگیری، نوآوری، خلاقیت و تجربه زندگی اجتماعی

دانشگاه‌ مکانی برای یادگیری، نوآوری، خلاقیت و تجربه زندگی اجتماعی

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ فقط جای آموزش نیست مکانی برای یادگیری، نوآوری، خلاقیت و تجربه زندگی اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره ملی سلامت دانشجویان بعد از ظهر امروز با حضور وزیر علوم، رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و سرپرست دانشگاه تهران برگزار شد.

حسین سیمایی صراف وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این مراسم با اشاره به شادی دانشجویان با تاکید بر اینکه دوره ما این گونه نبود، کتاب شادکامی را معرفی کرد و توصیه کرد دانشجویان این کتاب را مطالعه کنند. وی پایه توسعه کشورها را شادکامی عنوان کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه فقط جای آموزش نیست مکانی برای یادگیری، نوآوری، خلاقیت و تجربه زندگی اجتماعی است.

وزیر علوم افزود: در دانشگاه می توانید شبکه ای از دوستان ایجاد کنید و تا آخر عمر کمک حال شما باشند. شبکه دوستان می توانند شما را از ناامیدی و افسردگی نجات دهند.

وی افزود: نام این جشنواره، جشنواره سلامت است و سلامت از حقوق بنیادین حقوق بشر است. منتهی سلامت چیست؟ سلامت فقط این نیست بیمار نباشیم یکی از مولفه های سلامت، سلامت جسم است، یکی سلامت روان است اما برخی مواقع از خودمان غافل هستیم. باید به مشکلات روحی نیز مانند سلامت جسم توجه کرده و آن را برطرف کرد.

سیمایی صراف بر خود شناسی تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مراحل خودشناسی این است که ببینیم در چه وضعیتی هستیم؟

وزیر علوم افزود: یک بعد از سلامت، سلامت روان است یک بعد دیگر از سلامت نیز سلامت اجتماعی است و این بعد از سلامت برای ما ناشناخته است. وقتی نمی توانیم صحبت کنیم و فکر می کنیم حق انحصار با ما است، وقتی دیگران را به رسمیت نمی‌شناسیم، اختلال داریم که به آن اختلال سلامت اجتماعی می گوییم.

سیمایی افزود: یک جامعه برخوردار از سلامت، اختلاف نظر را یک مرحله برای رشد و سلامت می‌داند. بر همین اساس وفاق که رییس جمهور بر روی آن تاکید دارند نیازمند سلامت اجتماعی است.

وی افزود: خیلی از امور سیاسی و اختلافات را با کمک از سلامت اجتماعی می توان به فرصت و راه حل تبدیل کنیم. امیدوارم سلامت و شاد باشید جامعه ما هم شادکام باشد.

وزیر علوم، دیگر دوستی را دیگر مولفه سلامت عنوان کرد و افزود: دیگر دوستی منحصر به دیگر دوستی زبانی، فرقه ای و جغرافیایی نیست. امروز در یک گوشه دنیا ظلم صورت می‌گیرد چه کودکانی درگیر جنگ هستند و این وضعیت به خاطر وجود یک بیمار است که هیچ انسانی را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود: از دید این جشنواره اگر به اقدامات رژیم صهیونیستی نگاه کنید با یک بیمار روانی مواجه می شوید. در هیچ دوره ای دانشگاه هاروارد برای چیزی تجمع نکرده است ولی الان می بینیم که دانشجوی این دانشگاه هزینه می‌دهد و تجمع می کند برای دیگر دوستی. بر ای آنها پیروزی عزت و سربلندی آرزو می کنم.

کد خبر 6259252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha