۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶

نشتی‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانوردان را نگران کرد

نشتی‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانوردان را نگران کرد

مقامات ناسا در مصاحبه ای با واشنگتن پست اعلام کرده اند ۴ نشتی و ۵۰ حوزه نگرانی را در ایستگاه فضایی بین المللی تحت نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این نشتی که از سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون در بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی ادامه دارد، محور اصلی گزارش جدید دفتر OIG ناسا است که در سپتامبر سال جاری میلادی منتشر شد. هرچند ناسا و راسکاموس (سازمان فضایی روسیه) این نشتی را بررسی کرده اند، اما این چالش همچنان یک ریسک ایمنی مهم برای فضانوردان ساکن در مدار زمین به شمار می رود.

مقامات ناسا در مصاحبه ای با واشنگتن پست اعلام کرده اند ۴ نشتی و ۵۰ حوزه نگرانی دیگر را در ایستگاه فضایی بین المللی تحت نظر دارند. شکاف های مذکور با ترکیبی از ماده درزگیر و وصله هایی ترمیم کردند. ناسا در بیانیه ای در روزنامه مذکور اشاره کرد ترمیم شکاف ها ادامه دارد. با این وجود منطقه نشتی یک ریسک مهم است.

فضانوردان ناسا در بخش متعلق به آمریکا ایستگاه فضایی بین المللی باقی می مانند تا در صورت نیاز به تخلیه مکان، به وسایل نجات خود نزدیک باشند.

نشتی ها از ۵ سال قبل ادامه دارند و وصله نیز از آن سال ها انجام شده اند. نشتی هوا مربوط به ماژول Zvezda روسیه بود که در سال ۲۰۰۰ میلادی به فضا ارسال شده بود. این ماژول همراه بقیه بخش های ایستگاه فضایی ببین المللی پیر شده اند و نیازمند نگهداری هستند تا در مدار زمین باقی بمانند.

این ایستگاه قرار است تا ۲۰۳۰ میلادی باقی بماند و نیازهای خدمه ناسا را تامین کند.

کد خبر 6259266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha