۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۷

تشییع باشکوه پیکر جانباز البرزی «کوروش محمودی» در نظرآباد

تشییع باشکوه پیکر جانباز البرزی «کوروش محمودی» در نظرآباد

نظرآباد- پیکر جانباز شهید و اسوه ایثار، جهاد و مقاومت «کوروش محمودی» با حضور پرشور مردم شهیدپرور استان البرز در نظرآباد تشییع و به خاک سپرده شد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تشییع جانباز شهید، یادگار دوران دفاع مقدس و افتخار استان البرز «کوروش محمودی» پیش از ظهر چهارشنبه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، استاندار البرز، مسئولین لشکری، استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم استان البرز و شهرستان نظرآباد برگزار شد.

مردم شهیدپرور استان البرز پیکر مطهر این جانباز حماسه آفرین را پس از برگزاری مراسمی در میدان لاله و قرائت پیام معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با سردادن «لا الله الا الله»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» به سمت گلزار شهدای بهشت رضا (ع) آرامگاه ابدی وی بدرقه کردند.

جانباز سرافراز کوروش محمودی متولد یکم فروردین سال ۱۳۳۹، با آغاز جنگ تحمیلی رخت بسیجی پوشید و به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شتافت و سرانجام بیستم مرداد ماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت ترکش دچار ضایعه مغزی و نخاعی شد و مدال پرافتخار جانبازی را بر گردن آویخت.

این جانباز حماسه آفرین و قطع نخاع گردن، سالیان طولانی چشمانش به سقف خانه خیره و نگاهش رو به آسمان و ۳۰ سالی بود که قادر به سخن گفتن نبود. رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۶ شهریور سال ۱۳۹۴ از نزدیک این جانباز سرافراز را مورد تفقد قرار داد.

کد خبر 6259359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha