۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱

عضو شورای شهر قزوین:

رفتار شهردار و شورا عملکرد آن‌ها را زیرسوال برده است

رفتار شهردار و شورا عملکرد آن‌ها را زیرسوال برده است

قزوین- عضو شورای شهر قزوین گفت: عملکرد شهردار و شورای شهر قزوین قابل‌قبول است اما رفتار بد باعث زیرسوال رفتن این عملکرد می‌شود.

فرج‌الله فصیحی رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشدید اختلافات بین شهردار و اکثریت شورای شهر قزوین اظهار کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم یک لجبازی بچگانه است که سودی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این افراد دنبال این بودند که شهردار را تسلیم خواسته‌های خود بکنند، افزود: اینکه شهردار باید مصوبات شورای شهر را اجرا کند یک اصل اجتناب‌ناپذیر است اما شهردار تخلف خاصی برای اجرای مصوبات قانونی نداشته است.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: در دو تا سه سال گذشته این افراد دنبال استیضاح شهردار بودند اما رأی لازم را نداشتند و از همان‌جا به دنبال ناسازگاری و لجاجت با شهردار بوده‌اند.

وی با اشاره به ترک جلسه شب گذشته توسط ۵ نفر و اکثریت شورای شهر قزوین عنوان کرد: اعضای شوری شهر با آبستراکسیون مانع رسیدگی به دستور جلسه شدند.

مخالفین شهردار درخواست‌های فراقانونی دارند

رامندی با بیان اینکه خواسته این مخالفین این است که شهردار رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را عوض کند، اضافه کرد: بر اساس قانون اعضای شورای شهر هیچ‌گونه دخالتی در عزل و نصب مسئولین شهرداری نباید داشته باشند اما چون این افراد اکثریت را دارند دنبال این خواسته هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این اعضا با مصوب نکردن لوایح شهرداری در کار شهر خلل ایجاد می‌کنند، ادامه داد: عدم تصویب لایحه میدان دفاع مقدس یا مصوب نکردن مزایده املاک شهرداری باعث ایجاد بدهی برای شهرداری و خسارت به شهر می‌شود.

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه این مخالفت‌ها به ضرر مردم است، تأکید کرد: متأسفانه گویا منافع و مصالح عمومی در نظر گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به عملکرد شهردار قزوین تصریح کرد: در ابتدای شورای ششم همه ۹ عضو شورای شهر معتقد بودیم اگر شهردار آینده ۴ پروژه بدهی صدها میلیاردی به بانک، کمربندی آیت‌الله باریک‌بین، پروژه شهید انصاری و ساخت میدان تره‌بار ر به سرانجام برسد از او رضایت خواهیم داشت.

معتقد بودند باید از شهردار مجسمه طلا بسازیم

رامندی بیان کرد: حتی در آن برهه یکی از همین مخالفان امروز شهردار مدعی بود اگر شهرداری این ۴ پروژه را به سرانجام برساند باید از او مجسمه طلا بسازیم.

وی اضافه کرد: بدهی شهرداری به بانک و پروژه آیت‌الله باریک‌بین به‌طور کامل و به شکل خوبی انجام شده و پروژه انصار شرقی نیز در شرف انجام است.

عضو شورای شهر قزوین گفت: میدان میوه و تره‌بار نیز در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد اما اعضای اکثریت شورای شهر که مخالف شهردار هستند با بهانه منع ترک تشریفات مانع تعیین پیمانکار برای این مجموعه هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها توافق با لشکر ۱۶ زرهی، جذب ۴۰۰ هکتار زمین برای شهرداری، توافقات ملکی درآمدزا، ساخت تئاتر شهر و اصلاح وضعیت کمربندی نسیم شمال از دیگر اقدامات خوب شهرداری قزوین بوده است.

رامندی ادامه داد: عملکرد شهردار و شورای شهر قزوین قابل‌قبول است اما رفتار بد باعث زیرسوال رفتن این عملکرد می‌شود.

وی بیان کرد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها پیشنهاد هزینه باید توسط شهردار به شورا ارائه شود و شورا نیز فقط اجازه تصویب و یا رد آن را دارد اما الآن شورا به دنبال مدیریت و کسب اختیار بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری است.

رامندی با بیان اینکه دلخوری این اعضا فراقانونی است، ادامه داد: یک عضو شورای شهر به دلیل چاپ نشدن عکس خود در نشریه پیام شهر مانع پرداخت هزینه‌های نشریه شد.

وی در پایان یادآور شد: امیدوارم اکثریتی که به دنبال رفتارهای فراقانونی هستند به مسیر قانون بازگردند.

کد خبر 6259363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha