۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۴

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

پرده‌خوانی با محوریت مادران مقاومت در زنجان اجرا می‌شود

پرده‌خوانی با محوریت مادران مقاومت در زنجان اجرا می‌شود

زنجان-مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از اجرای پرده‌خوانی آئینی «روایت مادران مقاومت» در هیئات مذهبی بانوان این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه کریمی افزود: پرده‌خوانی با محوریت مادران مقاومت با هدف معرفی چهار شخصیت زن مقاوم جهان اسلام و به همت امور بانوان تبلیغات اسلامی استان زنجان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای پرده‌خوانی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، الگوگیری از زنان مؤمن و انقلابی و نیز آشنایی نسل جوان با شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام به ویژه بانوان، طراحی و اجرا می‌شود. این مسؤول یادآور شد: در این پرده‌خوانی که با هدف آگاهی‌بخشی به مخاطبان به ویژه زنان جوان و دختران نوجوان طراحی شده است، زندگی چهار بانوی شاخص، اثرگذار و مسلمان که در چهار برهه زمانی متفاوت می‌زیسته‌اند، روایت شده و نحوه سلوک، سبک زندگی و تأثیر آن‌ها بر جامعه مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: هیئات مذهبی بانوان، مدارس و دانشگاه‌ها در استان زنجان، میزبان آئین پرده‌خوانی در ایام منتهی به دهه فاطمیه بوده و به روایت حماسه زنان مقاوم جهان اسلام خواهند پرداختند.

کریمی با اشاره به ضرورت آگاهی بانوان از نقش خود در این جهاد، عنوان کرد: هر بانوی ایرانی، دانش‌آموز و دانشجو باید بداند که در این نبرد فرهنگی چه مسوولیت‌هایی بر دوش دارد. همان‌گونه که در دوران دفاع‌مقدس، بانوان در قالب فعالیت‌های حمایتی مانند دوخت لباس و تهیه مواد غذایی نقش‌آفرینی می‌کردند، امروز نیز در عرصه فرهنگی، تبیین و روشنگری برای افکار عمومی وظایف خطیری بر عهده آنان است.

وی همچنین از برگزاری محفل ادبی شب شعر مقاومت با محوریت بانوان مقاومت در راستای ارتقای روحیه پایداری خبر داد و گفت: این محفل شب شعر مقاومت با حضور استاد کلامی، شاعر آئینی استان و شعرخوانی ۱۲ نفر از بانوان شاعر زنجانی برگزار خواهد شد. کریمی خاطرنشان کرد: شب شعر مقاومت از ساعت ۱۵ و ۳۰ روز سه‌شنبه اول آبان‌ماه امسال در سالن همایش شهید سلیمانی این اداره‌کل برگزار می‌شود.

کد خبر 6259374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha