۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۳

نمایش ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی ایران در تبریز

نمایش ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی ایران در تبریز

فعالان گردشگری و صنایع دستی کشور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تبریز حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز عصر امروز با حضور وزیر میراث‌فرهنگی افتتاح شد در آئین افتتاح این نمایشگاه سفرای کشورهای تاجیکستان ازبکستان به همراه کاردار ارمنستان سرکنسول آذربایجان و هیأت اقتصادی ارمنستان و رسانه‌های داخلی و خارجی حضور پیدا کرده‌اند.

این نمایشگاه که روزهای ۲۵ تا ۲۸ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برقرار شده در محل نمایشگاه‌های بین المللی تبریز میزبان عموم مردم است.

در بخشی از این نمایشگاه که ۶۰ غرفه آن متعلق به فعالان گردشگری است، جمع زیادی از فعالان هتلداری و آژانس‌های مسافرتی به همراه چند ایرلاین به معرفی ظرفیت‌های خود می‌پردازند.

اما در بخش صنایع دستی که بخش مهم این نمایشگاه است در ۲۲۰ غرفه تعداد زیادی صنعتگر حضور پیدا کرده‌اند که بیشتر آنها دارای نشان ملی هستند و یا آثاری را برای داوری در دست تهیه دارند.

حضور هنرمندان صنایع دستی از همه شهرها در کنار هنرمندان استان آذربایجان شرقی مشهود است.

ورنی بافی، میناکاری، حکاکی روی فلز و نقره، چاپ باتیک، ممقان دوزی بخشی از غرفه‌های این نمایشگاه است‌.

بخش دیگری از این نمایشگاه متعلق به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران است که به معرفی کلوپ های مختلف گردشگری خود می‌پردازد همچنین کانون در این نمایشگاه در کلوپ گردشگری هوایی خود نیز رونمایی کرد.

در ساعات اولیه افتتاح این نمایشگاه رضا صالحی امیری وزیر میراث‌فرهنگی از بیشتر غرفه‌ها بازدید کرد و با هنرمندان و فعالان گردشگری به گفتگو نشست.

کد خبر 6259630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha