۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۴۹

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

طرح گردشگری جامع آذربایجان غربی رونمایی می شود

طرح گردشگری جامع آذربایجان غربی رونمایی می شود

ارومیه- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: طرح گردشگری جامع آذربایجان غربی هم ظرف ۲ ماه آینده رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی صفری چهارشنبه شب در آئین افتتاح سومین جشنواره بین المللی غذاهای سنتی و محلی که با حضور استان‌های مختلف، افزود: سومین جشنواره بین المللی غذاهای سنتی و محلی معرف بخشی از ظرفیت و قابلیت‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی آذربایجان غربی است و رونق گردشگری استان را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: حضور میهمانانی از کشورهای همجوار در این نمایشگاه و جشنواره نشان داد مرز نه تنها تهدید نیست بلکه ظرفیتی است که می‌توان با استفاده صحیح آن به توسعه استان کمک کرد.

صفری گفت: در شهریورماه سال‌جاری هتل‌های استان مملو از مسافر بود و این خطه ششمین استان مسافرپذیر کشور شد که این وضعیت نشان از توسعه گردشگری استان است.

وی افزود: آذربایجان غربی نگارخانه تاریخ و طبیعت است و پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که این استان را با این کلید واژه مشخص در کشور مطرح و معرفی کنیم.

صفری با بیان اینکه این استان دارای یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی است، گفت: از این میان ۵ اثر از جمله قره کلیسای چالدران، آئین مذهبی قره کلیسای چالدران، تخت سلیمان تکاب، کاروانسرای شاه عباسی خوی و کلیسای زور زور ماکو در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اظهارکرد: این استان از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بکری برخوردار است که هرکدام از آنها بستر مناسبی برای جذب گردشگر هستند.

صفری ادامه داد: مهمترین ویژگی آذربایجان غربی وجود مردم با صفای آن است که در مهمان نوازی و صفای باطن بدون اغراق نمونه هستند.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: در روزهای آتی با حضور سرآشپزانی از ترکیه مسابقه‌ای در هتل آنا برگزار خواهد شد.

رضا حیدری افزود: جشنواره و نمایشگاه بین المللی غذاهای سنتی کمکی در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است.

سومین جشنواره بین المللی غذاهای سنتی و محلی با حضور استان‌های زنجان، قزوین، لرستان، خوزستان، قم، اردبیل، آذربایجان غربی و شهرهای مختلف و همچنین کشور ترکیه آغاز به کار کرد.

در این جشنواره و نمایشگاه سرآشپزان و آشپزانی از استان‌ها و کشور همسایه حضور یافته و اقدام به پخت غذاهای سنتی و محلی خود می‌کنند.

همچنین مسابقه‌ای با حضور سرآشپزان ترکیه طی مدت برگزاری جشنواره و نمایشگاه برپا می‌شود.

این جشنواره از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در محوطه پردیس موزه‌ای ۲۲ بهمن ارومیه واقع در خیابان امام برگزار می‌شود.

در حاشیه جشنواره کارگاه آموزشی پخت غذاهای سنتی و محلی در رستوران «شه‌سرا» برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد و برگزاری مسابقه آشپزی ایرانی و ویژه‌برنامه اختتامیه این جشنواره هم به میزبانی هتل آنا ارومیه خواهد بود.

با همکاری صندوق کارآفرینی امید هم برای نفرات برگزیده در جشنواره، تسهیلات قرض‌الحسنه به همراه لوح تقدیر تندیس و جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

برگزاری نشست تخصصی خوراک، موسیقی سنتی، برپایی سیاه‌چادر عشایری، عرضه سوغات و غذاهای محلی از دیگر برنامه‌های سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی است.

کد خبر 6259687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha