۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴

مهر گزارش می‌دهد؛

شهرداری که خواهرخواندگی قم ونبطیه را امضا کرد به سید مقاومت پیوست

شهرداری که خواهرخواندگی قم ونبطیه را امضا کرد به سید مقاومت پیوست

قم- شهید احمد کحیل شهرداری که خواهرخواندگی قم و نبطیه را امضا کرد بر اثر حمله هوایی رژیم اشغالگر قدس به سید مقاومت پیوست.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مهدی بخشی سورکی: دکتر «احمد محمود کحیل»، چشم پزشکی که شهردار نبطیه یکی از مهمترین شهرهای جنوب لبنان بود، بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونی به درجه رفیع شهادت رسید و به سید مقاومت شهید «سید حسن نصرالله» و دیگر شهدای حزب الله لبنان پیوست.

اولین بار اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ او را در رویداد «هفته فرهنگی قم در نبطیه لبنان» دیدم. صفا و صمیمیتش با آن نگاه مهربان و خنده‌هایی که از روی لبش پر نمی‌کشید، به گونه‌ای بود که همه را مجذوب خود می‌کرد.

مردمان نبطیه و جوانان شهر، عاشقانه این مرد جهادی را دوست داشتند و او نه تنها شهردار شهر، بلکه فاتح دل‌های آنان بود و هر کسی که به او می‌رسید، ارادتش را نثار آن مرد فروتن می‌کرد.

شهرداری که خواهرخواندگی قم ونبطیه را امضا کرد به سید مقاومت پیوست

دکتر کحیل از نیروهای نزدیک به شهید «سید حسن نصرالله» و مورد اعتماد او و «سید هاشم صفی الدین» معاون سید حسن بود.

دکتر احمد، نزدیک به ربع قرن در نبطیه شهردار بود و به دلیل داشتن تحصیلات پزشکی در زمان کرونا از سوی حزب الله مأموریت داشت تا برنامه کنترل شیوع ویروس کرونا را با همکاری وزارت بهداشت لبنان دنبال کند.

او عاشق حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بود و در سال ۱۳۹۲ بوستان حضرت معصومه سلام الله علیها را با همکاری شهید مهندس «حسام خوش‌نویس» یکی از فرماندهان سپاه قدس و مسؤول وقت بازسازی لبنان پس از جنگ ۳۳ روزه در نبطیه ساخت.

شهرداری که خواهرخواندگی قم ونبطیه را امضا کرد به سید مقاومت پیوست

در بازدید از بوستان حضرت معصومه سلام الله علیها شهید کحیل می‌گفت، وسعت این بوستانی که ساختیم ۶ هزار و ۵۰۰ متر است و گونه‌های نادری از انواع گل و درخت در آن کاشته شده و می‌خواهیم آن را تا ۱۶ هزار متر مربع وسعت دهیم.

شهردار شهید نبطیه، ضریح نمادین حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را هم در این بوستان ساخت و در مرکز آن تعبیه کرده بود و در کنار آن زندگینامه آن حضرت را هم نصب کرد تا مراجعان در زمان استفاده از این بوستان با این بانوی بزرگ اسلام بیشتر آشنا شوند.

در طول برگزاری هفته فرهنگی قم در نبطیه، تلاش‌های خالصانه این مرد میدان و جهاد، برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد برای همگان مشهود بود و یادم می‌آید که در همان روزهای ابتدایی برپایی نمایشگاه گفته بود که این حجم از استقبال مردم نبطیه و حتی شهرهای دیگر جنوب لبنان، برایم قابل تصور نبود و خستگی را از تنمان بیرون کرد.

شهرداری که خواهرخواندگی قم ونبطیه را امضا کرد به سید مقاومت پیوست

او می‌گفت این حضور گسترده مردم از نقاط مختلف لبنان در نمایشگاه هفته فرهنگی قم در نبطیه نشان از برکات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است و ما باور داریم که آن حضرت مختص به قم نیست، بلکه همه جهانیان از نام این بانو متبرک می‌شوند.

در یکی از روزهای اقامت در نبطیه لبنان به همراه شهید کحیل در جمع رزمندگان حزب الله لبنان حاضر شده بودیم و در خیر مقدم از هیأت استان قم گفت، عزت و کرامتی که ما امروز در لبنان داریم به برکت انقلاب اسلامی ایران است و امام خمینی (ره) این مسیر را آغاز کرد و ملت بزرگ ایران فداکارانه در میدان حاضر شدند و در ادامه مقام معظم رهبری هدایت این انقلاب بی نظیر را بر عهده گرفت و دستاوردهای امروز جبهه مقاومت و حزب الله لبنان مرهون جمهوری اسلامی ایران است.

شهرداری که خواهرخواندگی قم ونبطیه را امضا کرد به سید مقاومت پیوست

شهید کحیل دغدغه‌های فرهنگی برای شهر نبطیه و مردمان آن به خصوص جوانان و نوجوانان داشت و به همین دلیل تلاش کرد تا خواهرخواندگی قم و نبطیه محقق شود تا از این طریق با تشکیل کمیته‌های مختلفی همکاری‌های دوجانبه شهرداری قم و شهرداری نبطیه ادامه یابد.

شهید کحیل معتقد بود که رابطه بین قم و نبطیه یک رابطه مکتبی و ریشه در باورهای دینی و اعتقادی مکتب تشییع دارد و باید تعمیق روابط دو جانبه و تقویت ارتباطات این دو شهر اسلامی دستور کار باشد.

رژیم صهیونیستی که این روزها در جنوب لبنان جنایات دیوانه واری می‌آفریند در جدیدترین جنایت با حمله هوایی به محل شهرداری نبطیه دکتر احمد کحیل شهردار حزب اللهی و جهادی این شهر را به همراه تعدادی از کارمندان شهرداری که در خط مقدم مقاومت در جنوب قرار داشتند را به شهادت رساند.

شهرداری که خواهرخواندگی قم ونبطیه را امضا کرد به سید مقاومت پیوست

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان، حملات اسرائیل به نبطیه را محکوم کرده و گفته است که اسرائیل «عمداً جلسه شورای شهر را هدف قرار داده است.»

این شهید والامقام جبهه مقاومت که علاوه بر شهردار نبطیه مسئول فعالیت‌های شهرداری‌های حزب‌الله لبنان بود تابستان سال ۱۳۹۷ به شهر قم سفر کرده و توفیق افتخار خادمی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران را پیدا کرد و به دلیل علاقه وافری که به شهر مقدس قم داشت از سوی سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم نشان شهروند افتخاری قم به او اهدا شد.

۴۵ هزار نفر از جمعیت نبطیه خاطرات خدمت جهادی شهید کحیل و خادمی او برای حضرت سید الشهدا علیه السلام در ایام محرم و صفر و اربعین را هیچگاه از یاد نخواهند برد و این پایان کار کسانی است که تن به ذلت نمی‌دهند و همانند اصحاب سیدالشهدا علیه السلام تا پای جان در معرکه نبرد حضور دارند.

کد خبر 6259714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha