۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵

خطاب به استاندار گیلان؛

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان پیامی صادر کرد

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان پیامی صادر کرد

رشت- شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان خطاب به استاندار پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک انتصاب استاندار گیلان نکاتی را برای استحضار دولت جدید در استان بیان کرد.

گیلان شهید پرور، حماسه آفرین و قهرمان خیز گیلان به عنوان نگین انگشتری کشور با صلابت ایران بر اساس مواهب خدادی و طبیعی خود و ذخیره نیروی انسانی توانمند همواره تلالویی جلوه گر در کشور و جهان داشته است و مردم شریف استان گیلان در کنار همه مردم ایران برای اعتلای این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در صف اول مجاهدان بوده‌اند اما مع الاسف این ظرفیت استثنایی با کج سلیقگی و فرصت طلبی عناصری پرده نشین در سیاست و ایضا عملکرد خطای برخی از مسئولین استان در ادوار مختلف به جایگاه متناسب با داشته‌های خود آنگونه که باید باشد نرسیده است.

ضعف در سیستم تصمیم گیری و اولویت بندی مسائل، عدم شناخت کافی نسبت به معضلات استان و راه کارهای حل آنان، عدم شناخت نسبت به توانمندی سیستم مدیریتی استان و انتخاب مدیران ناکارآمد، عدم توجه به نخبگان و جریان‌های سیاسی و شراکت آنها در امور مدیریت استان، نمایش محور بودن به جای حلال مسائل بودن، بازی با آمار و تنظیم گزارش‌های گمراه کننده برای مردم و مقامات بالادست، سلیقه محوری جریان مدیریت به جای برنامه محور بودن، عدم ابتکار در جذب سرمایه گذاران به ویژه در حذف روندهای فرصت سوز دیوان سالارانه و … از جمله مواردی هستند که می‌توان به عنوان خطاهای سیستم مدیریتی گیلان برشمرد.

جناب آقای دکتر حق‌شناس؛ شورای ائتلاف ضمن عرض تبریک انتخاب شما به عنوان استاندار گیلان و آرزوی توفیق در این مسئولیت خطیر لازم می‌داند اکنون که در آستانه تشکیل دولت جدید در استان گیلان هستیم نکاتی را به استحضار شما و دست اندرکاران دولت جدید در استان برساند:

۱. خوب است که دست اندرکاران استقرار دولت جدید در استان گیلان با همان مشی جناب دکتر پزشکیان مبنی بر وفاق و رد انحصارگری حزبی و جناحی نسبت به شایسته گزینی افراد در جایگاه‌های مدیریتی اقدام نمایند. گرفتار شدن در جناح بندی‌ها باری دیگر فرصت را برای توسعه استان خواهد سوزاند و ثمره مدیران نالایقِ باندی و حزبی سالهای سال زندگی مردم را تحت شعاع قرار خواهد داد و شورای ائتلاف در این خصوص اهل مماشات نخواهد بود.

۲. اسناد بالادستی توسعه در استان من جمله سند برنامه هفتم توسعه، سند آمایش سرزمین فرصت‌های بی نظیری را در حوزه‌های مختلف برای گیلان شناسایی نموده است که با حضور مدیرانی با دانش و عزم بالا و تشکیل تیم‌هایی از نخبگان و صاحبان فن می‌توان مسیر نیل به آنها را هموار نمود.

شورای ائتلاف این آمادگی را دارد که در صورت حضور افراد دلسوز کلیه توانمندی‌های نیروی انسانی و برنامه‌های خود را در سطح استان و ملی برای توسعه گیلان به میدان بیاورد.

۳. مسائل بر زمین مانده‌ای وجود دارد که حل آنها در سالیان گذشته و در دولت‌های مختلف با سلایق سیاسی مختلف لاینحل مانده است. اهم این موارد را می‌توان وضعیت پسماند و محیط زیست استان، وضعیت نامطلوب اقتصاد در بخش کشاورزی و صنعت، گردشگری، وضعیت مدیریت شهری، عدم بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های ترانزیتی استان به ویژه در مباحث ریلی و بندری و بحران‌های اجتماعی دانست. باید بپذیریم که برای حل این مشکلات باید به یک اجماع در تشخیص و تعیین راه حل مطلوب در سطح نخبگان، ذی نفعان و مردم شریف گیلان برسیم و حل این مسائل پیچیده بدون این اجماع ناممکن خواهد بود. لذا این شورا آمادگی خود را برای بسترسازی در چنین فضایی اعلام داشته و حرکت خود را نیز آغاز خواهد کرد.

اقبال شما به عنوان سکاندار دولت جدید در استان به این حرکت باعث تسریع امر خدمت گذاری به مردم خواهد شد و عدم اقبال نیز مانع از مطالبه گری شورای ائتلاف برای احقاق حقوق حقه مردم شریف گیلان نخواهد بود.

۴. در پایان شایسته است اعلام گردد که با پایان رقابت‌های انتخاباتی فصل تلاش و کوشش دسته جمعی برای پیشرفت و آبادانی کشور آغاز شده است و شورای ائتلاف نیز این آمادگی را دارد که متناسب با شرایط، سهم خود را در این مسیر ادا نماید اما از طرفی نیز لازم است تا متذکر شویم که امورات امر به معروف و نهی از منکر مدیران و دست اندرکاران به هیچ وجه در این مجموعه تعطیلی بردار نیست و مقابله با هر گونه انحراف از مسیر پیشرفت استان و ارجحیت دادن به مسائل فرعی، جناحی و سیاسی از خطوط سیاسی تغییر ناپذیر این مجموعه است کما اینکه شورای ائتلاف استان گیلان این برگ افتخار بصیرتی را برای خود محفوظ می‌دارد که حتی در دولت آیت الله رئیسی عزیز که برای استقرار و دوام آن از هیچ تلاش و مجاهدتی دریغ نکرد با موارد انحرافی و غیر سازنده برخوردی انقلابی و از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر داشته است.

در پایان برای شما به عنوان مدیر ارشد دولت در استان و همه دست اندرکاران خدمت به اسلام، انقلاب اسلامی و کشور و ملت عزیز ایران و در رأس آنان مقام معظم رهبری آرزوی سربلندی و دوام توفیقات را داریم.

والسلام علی عبادالله الصالحین
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان

کد خبر 6259832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha