۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱

معاون قضایی رییس قوه قضائیه:

فعالیت مجمتع دادگاه‌های صلح شهرستان اراک آغاز شد

فعالیت مجمتع دادگاه‌های صلح شهرستان اراک آغاز شد

اراک- معاون قضایی رییس قوه قضائیه گفت: فعالیت مجمتع دادگاه‌های صلح شهرستان اراک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صادق رحیمی صبح پنجشنبه در آئین افتتاح و آغاز به کار مجتمع دادگاه‌های صلح شهرستان اراک، اظهار کرد: مهمترین رویکرد افتتاح دادگاه‌های صلح این شهرستان، تسهیل دسترسی به عدالت، حل و فصل سریع دعاوی، افزایش کارآمدی نظام قضائی و کاهش فشار بر محاکم است.

وی مهمترین وظیفه قضات را تلاش در ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها عنوان کرد و افزود: قضات در این جایگاه مکلفند تبعات صدور حکم خود را بپذیرند و مشکلات را دوچندان نکنند.

معاون قضائی رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اهمیت ایجاد نهادهای صلح و سازش در سطح شهرستان‌ها، تصریح کرد: این نهادها می‌توانند نقش مهمی در کاهش حجم پرونده‌ها و تسریع روند رسیدگی به دعاوی خرد داشته باشند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به آغاز فعالیت مجتمع دادگاه‌های صلح شهرستان اراک گفت: قضاوتی که بر مبنای صلح و سازش باشد ریشه اختلاف را خشک می‌کند و تمامی دستگاه‌های قضائی و اجرایی موظفند با حفظ روحیه، تعامل و هم افزایی در راستای رفع این مشکلات، گام‌های مؤثری بردارند.

وی مهمترین چالش استان مرکزی را مشکل زیست محیطی و آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: شهر اراک به لحاظ آلودگی هوا رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و مردم این استان را بسیار درگیر کرده است.

معاون قضائی رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی باید به این موضوع ورود کرده و این مشکل را به حداقل برسانند.

حجت الاسلام رحیمی همچنین با اشاره به وجود ابهاماتی در قوانین اجرایی دادگاه‌های صلح افزود: ایجاد و تشکیل کارگروه با بهره گیری از ظرفیت قضات مجرب کمک شایانی در برطرف ساختن این ابهامات خواهد کرد.

کد خبر 6259846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha