۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱

یک مقام مسئول در دانشگاه فرهنگیان:

کشور کمبود معلم دارد

کشور کمبود معلم دارد

زنجان-رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان گفت: کشور کمبود معلم دارد و باید ظرفیت جذب معلمان در دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس نجار ظهر پنجشنبه در دومین گردهمایی هزار نفری نو معلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: معلمی برکت و رزق ماندگار دارد که شامل رزق مادی و معنوی می‌شود و همه رفتار و گفتار معلمان در دانش‌آموزان تأثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه مهارت معلمی در دانشگاه فرهنگیان آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ نزدیک به ۲۰۰ هزار معلم بازنشسته شدند و ورود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی نزدیک ۱۹۰ هزار نفر است.

رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه همچنان در کشور کمبود معلم داریم، تصریح کرد: می‌توانیم ظرفیت آموزش معلم را زیاد کنیم که نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است تا بتوانیم دانشجوی بیشتری در دانشگاه فرهنگیان جذب کنیم.

وی سهم استان زنجان در سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در جذب معلم را نزدیک به ۳ هزار نفر برشمرد و گفت: این تعداد در طول دو سال اخیر وارد آموزش و پرورش شدند.

نجار با اشاره به اینکه نسل جدید متفاوت است و نیازمندی‌ها و گفتمان آن‌ها نیز تفاوت دارد، تأکید کرد: باید تعامل معلمان با دانش‌آموز، مطالعات روانشناختی و علمی با نسل جدید افزایش یابد و مطابق نسل زِد فکر و آن‌ها را تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ میلیون دانش‌آموز و با احتساب خانواده آن‌ها، بیش از ۵۰ میلیون نفر مخاطب داریم، خاطرنشان کرد: شیوه‌های تدریس تغییر یافته است و کاربرد هوش مصنوعی در جامعه زیاد شده است و در این راستا دوره‌های آموزشی با مضامین کاربرد هوش مصنوعی در تولید محتوای آموزشی برای معلمان برگزار می‌شود.

کد خبر 6260010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha