۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸

سردار ولیپور گودرزی خبر داد؛

انهدام باند سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران

انهدام باند سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران از انهدام باند سرقت مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در شرق تهران تیمی از مجرب‌ترین کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی، برای شناسایی این باند حرفه‌ای تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی افزود: در ابتدا، دو نفر از مال‌باختگان با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی از سرقت اموال خود خبر دادند و بررسی و شناسایی سارقان در دستور کار قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، سارقان با تخریب قفل و کرکره مغازه، اموالی به ارزش حدود چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شامل مس، برنج و ضایعات را به سرقت برده و با خودروی وانت از محل متواری شدند.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی‌های میدانی و بازبینی دوربین‌های مدار بسته در محل‌های اطراف، دریافتند که سارقان با یک دستگاه خودروی وانت باری چادردار اقدام به سرقت کرده‌اند و با استفاده از بررسی‌های اطلاعاتی، خودروی مورد نظر شناسایی و دو سارقان دستگیر شدند.

سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: در بازجویی‌ها، متهم اعلام کرد که خودروی وانت در زمان سرقت در اختیار برادرش بوده که در کمپ ترک اعتیاد حضور داشت. با ادامه تحقیقات و جمع‌آوری شواهد بیشتر، پلیس آگاهی موفق به شناسایی و دستگیری چهار نفر دیگر از اعضای باند شد.

وی افزود: متهمان در تحقیقات به سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی اعتراف کردند که ارزش اموال سرقتی ۱۶ میلیارد ریال داشته‌اند. همچنین خریدار اموال مسروقه نیز در عملیات دیگری دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: در نهایت، تمامی متهمان با صدور قرار بازداشت موقت به زندان منتقل شدند و تحقیقات برای کشف سایر جرایم مرتبط با این باند همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6260168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha