۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۰

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

تعداد شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی به ۱۰۸ شرکت رسید

تعداد شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی به ۱۰۸ شرکت رسید

ارومیه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در زمینه شرکت های دانش بنیان با رشد ۲۱۸ درصدی به ۱۰۸ شرکت رسیدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کرمی عصر پنجشنبه در همایش روز جهانی استاندارد در ارومیه افزود: در زمینه شرکت‌های دانش بنیان نیز با رشد ۲۱۸ درصدی به ۱۰۸ شرکت رسیدیم هر چند برای رسیدن یک حد مطلوب فاصله زیاد است و نیازمند تلاش هستیم.

وی ادامه داد: از نظر درآمدهای گمرکی استان طبق اعلام مرکز آمار ایران، ۵۶۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش درآمد داشتیم که بسیار قابل توجه است.

کرمی اضافه کرد: در حوزه ایجاد اشتغال با زحماتی که بخش خصوصی کشید ۱۲۳ درصد تعهد اشتغال خودمان را محقق کردیم و در کاهش نرخ بیکاری از ۱۲.۴ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۶.۷ در سال ۱۴۰۲ رسیدیم و با کاهش ۵.۷ درصدی در ردیف استان‌های اول کشور در کاهش نرخ بیکاری بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در بهبود فضای کسب و کار نیز این استان رتبه ششم کشور را کسب کرده و در نرخ مشارکت اقتصادی به رتبه پنج کشور در سال جاری دست یافتیم.

کرمی ادامه داد: تورم سالانه استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۱.۹ بود و هم اکنون با کاهش ۱۲ درصدی به ۳۷.۱ درصد رسیدیم.

نهادینه کردن فرهنگ استاندارد نیازمند توجه به پشتوانه دینی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم در همایش گفت: تولید کننده ها نباید صرفاً از قانون در این زمینه واهمه داشته باشند و باید خداترسی و اینکه در قیامت باید در برابر کارهای خود پاسخگو باشند، نیز مورد توجه باشد.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی اظهار کرد: کوچک‌ترین افراط و تفریطی برای خداوند قابل قبول نیست و در صورتی که کم گذاشته شود در نتیجه آن باید در قیامت پاسخگو بود.

وی ادامه داد: همه تولیدات ایران اسلامی، پیشرفت تولیدات، عرضه به بازار و درنتیجه راه اندازی و سرعت چرخ اقتصاد همه به استاندارد و رعایت موارد آن وابسته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مسؤولان باعث شده تا شاهد رونق موضوع استانداردسازی و استاندارد در کشور باشیم ولی این میزان کافی نیست و لازم است همه مردم و مسئولان در کنار هم در این راستا حرکت کنند.

وی با بیان اینکه قانون مداری در تولید بسیار مهم است، ادامه داد: همه بخش‌های تولیدی باید به مسأله برکت در کارها و برنامه ریزی در این مسیر توجه داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: فعالین اقتصادی در صف اول مبارزه با مانع‌های مختلف تولید و کسب و کار قرار دارند.

صابر پرنیان افزود: همان طور که عزت و اقتدار کشور حاصل تلاش نیروهای نظامی است، انتظار می‌رود بهبود وضع معیشت مردم ماحصل فعالیت صاحبان اقتصاد و کسب و کار باشد.

وی ادامه داد: استاندارد پایدارسازی تولید است و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی، تولید با نگاه داخل و ظرفیت داخل، توسعه تجارت و عدالت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که استانداردسازی در مفاهیم کلی آن در کشور ساری و جاری شود.

توجه به موضوع استاندارد از اولویت‌های دستگاه قضائی است

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه هم گفت: توجه به موضوع استاندارد با توجه به ارتباط مستقیم آن با تولید کیفی از اولویت‌های دستگاه قضائی است.

حسین مجیدی افزود: به افرادی که مسائل ذیل نظام استاندارد را رعایت نمی‌کنند هشدارهای لازم داده می‌شود و در صورت عدم توجه با آنها برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: یک سوم قوانین حوزه استاندارد در ارتباط با دستگاه قضائی است و دستگاه قضائی در این زمینه مسؤولیت جدی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: بر آن هستیم که به این حوزه با رویکرد پیشگیرانه وارد شویم و هدف ما پرونده محوری نیست هر چند که اگر لازم باشد پرونده‌هایی نیز تشکیل می‌شود.

مجیدی بیان کرد: با اعطای فرصت‌های متعارف این حوزه مدیریت می‌شود تا اشخاص بتوانند مجوزها و استانداردهای مورد نیاز را برای ادامه کار ارائه کنند هر چند که اگر در مواردی با تهدید سلامتی شهروندان مواجه شویم اولویت با سلامت افراد خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهروندان به نظام استاندارد اعتماد دارند گفت: استاندارد سازی آسانسورها و شهربازی‌ها به درخواست سازمان استاندارد موردی بود که بررسی شد و در دستور کار قرار گرفت تا از وارد شدن آسیب به افراد جلوگیری شود.

کد خبر 6260404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha