۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

تداوم وزش تندباد در اردبیل/سامانه بارشی از دوشنبه فعال می‌شود

تداوم وزش تندباد در اردبیل/سامانه بارشی از دوشنبه فعال می‌شود

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا وزش باد تند و جنوبی در اکثر مناطق استان اردبیل ادامه خواهد داشت.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز تا عصر فردا همچنان در مناطق جنوبی و مرکزی استان وزش باد تند جنوبی پدیده غالب بوده و از حوالی ظهر تا عصر امروز به دلیل تشدید سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک محلی نیز در نواحی مستعد احتمال می‌رود.

وی افزود: در حالی که طی این مدت در مناطق شمالی استان به دلیل وزش باد شمالی و نفوذ هوای مرطوب، آسمان ابری و مه آلود بوده و در بعضی ساعات بارش خفیف باران نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: اما از عصر فردا تا صبح یکشنبه با تقویت جریانات شمالی و نفوذ هوای مرطوب خزری، ضمن کاهش دمای هوا آسمان اغلب مناطق استان ابری و مه آلود شده و در بیشتر مناطق استان بارش باران پیش بینی می‌شود.

کوهی با بیان اینکه روز یکشنبه ضمن کاهش نسبی دمای هوا موقتاً از شدت ناپایداری جوی کاسته می‌شود، ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه با تقویت سامانه سرد و بارشی، دمای هوا به طور محسوس کاهش یافته و در تمامی شهرستان‌های استان بارش باران آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هوای سرد در مناطق سردسیر استان با کمینه دمای زیر صفر درجه در سطح استان حاکم بوده و در مناطق کوهستانی استان بارش به صورت برف انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه مرد: لذا جهت جلوگیری از خسارات احتمالی رعایت توصیه‌های صادر شده در هشدار هواشناسی شماره ۱۸ - سطح زرد تاکید می‌شود.

کد خبر 6260609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha