۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت استان یزد باشد

تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت استان یزد باشد

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به پایان زودهنگام فعالیت دولت سیزدهم به واسطه شهادت آیت الله رئیسی گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام همچنان هم باید اولویت دولت در استان یزد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پس از بیان روایتی اخلاقی به معرفی شانزدهمین استاندار یزد اشاره کرد و افزود: تمام استانداران در این مسیر تلاش کردند و زحمات آن‌ها قابل تقدیر و تشکر است؛ اگرچه برخی از این افراد که در دوره خود بسیار تلاش کردند پس از پایان دوره خدمت‌شان از مسیر انقلاب و نظام کمی خارج شدند که این مایه تأسف و تأثر است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: یکی از استاندارانی که در مسیر خدمت تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم یزد به کار برد، آخرین استاندار یزد مهران فاطمی بود که دوست و دشمن و حتی دولت‌مردان به عملکرد خوب ایشان در این مدت اذعان کردند، اگر چه برخی از رسانه‌ها برای دیده‌شدن خود مطالب را وارونه نشان می‌دادند.

وی عنوان کرد: مطبوعات استان باید از حیث اخلاقی جلودار باشند و نباید به خاطر خود اخلاق را زیر پا بگذارند و در این زمینه از تمام افراد عقب بیافتند.

مسکن ملی یک ضرورت برای کشور است

مدرسی با اشاره به موضوعات مهم استان یزد بیان کرد: مسکن ملی امروزه یک ضرورت است و متأسفانه در دوران اعتدال هزینه مسکن برای هر خانوار از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد تبدیل شد و این مردم را بسیار تحت فشار قرار داد و زندگی عمومی مردم را تحت تأثیر قرار داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت سیزدهم برای به پایان رساندن طرح‌های نیمه تمام آمده بود و این دولت نیز با شهادت آیت‌الله رئیسی زودهنگام به پایان رسید، به پایان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدرسی با اشاره به سایر طرح‌های مهم در استان یزد بیان کرد: مسئله اتباع نیز یکی از مواردی است که امروزه بسیار ضرورت یافته است و باید سر و سامان یابد.

وی ادامه داد: مباحث فرهنگی، مدیریت آموزش و پروش، مدیریت فرهنگ و ارشاد، مدیریت واحد شهری و جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه نیز از جمله مباحثی است که استاندار جدید یزد باید به آن توجه کند.

نخبگان بومی حمایت شوند

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: استقرار صنایع‌های-تک، صنایع سبز و دانش‌بنیان نیز از دیگر مواردی است که با توجه به ظرفیت استان باید آن را مدنظر قرار داد و نیاز است که از نخبگان بومی نیز حمایت و استفاده شود.

وی با اشاره به لزوم حمایت همه‌جانبه از صادرات در منطقه اظهار کرد: ناهماهنگی بین دولت‌های مختلف باعث شده تا در زمینه صادرات به خارج از استان و سایر نقاط منطقه تاخیرهایی به وجود آید که امید در دولت جدید این موضوع به خوبی مدیریت شود.

مدرسی با بیان اشاره به لزوم ۶۰ برابر شدن صادرات غیرنفتی در کشور تصریح کرد: ایران دارای ۱۵ همسایه مشتاق به تجارت غیرنفتی است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود؛ همچنین تشویق سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در امر تجارت، برنامه‌ریزی متناسب با نیازهای صادراتی، تسهیل امر صادرات و همراهی با استانداردها در این زمینه نیز از دیگر مباحثی است که باید در دولت جدید مورد توجه قرار گیرد.

نیاز ضروری به قانون در حوزه فضای مجازی داریم

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله فضای مجازی گفت: امروز فضای مجازی به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده است و دولت‌مردان و دست‌اندرکاران باید با یک سیاست واحد چه در داخل و چه نسبت به خارج به اختلاف‌نظرهای موجود در برخی از نهادها و شخصیت‌های کشوری پایان دهند تا بتوانیم در مقابل پلتفرم‌های خارجی حرف خود را به کرسی بنشانیم و بتوانیم قوانین مدنظر خود را در این سکوهای مجازی اعمال کنیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: اگر دولت‌مردان و دست‌اندرکاران مربوط به فضای مجازی همراه و یک‌صدا باشند، همچون سایر کشورها، ایران نیز می‌تواند در این زمینه نظر و حرف خود را اعمال کند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز تأسیس سازمان ملل متحد بیان کرد: از زمان تأسیس این سازمان تاکنون عدم کارایی این سازمان به ویژه در عصر حاضر به عینیت رسیده است و نمونه آن ظلم‌هایی است که رژیم صهیونیستی عنود علیه فلسطین مظلوم روا داشته و اجازه نمی‌دهد جنبنده‌ای تکان بخورد مگر اینکه او را از پای در بیاورد.

مدرسی ادامه داد: آخرین جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن جانشین شهید اسماعیل هنیه، یحیی سنوار در غزه بود و امید است که خون این شهدا و مردم بتواند هرچه زودتر این مردم مظلوم را به پیروزی نزدیک کند.

کد خبر 6260666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha