۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳

امام جمعه میامی:

وظیفه همگانی در حمایت از فلسطین و لبنان/ طوفان الاقصی قانونی بود

وظیفه همگانی در حمایت از فلسطین و لبنان/ طوفان الاقصی قانونی بود

میامی- امام جمعه میامی حمایت از مردم فلسطین و لبنان در برابر رژیم منحوس صهیونیستی را وظیفه قانونی، شرعی و عقلی و بین المللی همه مسلمانان و مردم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه مهرماه سال ۱۴۰۳ شهر میامی به میزبانی مسجد جامع با اشاره به منطق مقاومت و قواعد بین‌المللی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خودشان بعد از اشاره به چهار لایه منطق مقاومت، آن را مستند به سه محور کردند که شرع، قانون و عقلانیت این محورها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه معظم له تصریح کردند که هم در احکام اسلام و هم در قانون اساسی و قوانین بین‌المللی این مسئله جز مسلمات است که هر ملتی حق دارد از خاک و خانه خود و از کشور و منافع خود در برابر متجاوز دفاع کند، افزود: کسانی که به ملت فلسطین کمک می‌کنند، وظیفه خودشان را انجام می‌دهند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه هیچ کس بر اساس هیچ قانون بین‌المللی حق ندارد به ملت لبنان و حزب الله لبنان اعتراض کند که چرا از غزه و از قیام مردم فلسطین حمایت کردید، تاکید کرد: این حمایت وظیفه لبنان و حماس است و باید آن را صورت می‌دادند.

عزیزی با بیان اینکه این هم حکم اسلامی و هم قانون عقل و هم منطق بین‌المللی و جهانی دارد افزود: فلسطینی‌ها از خاک خودشان در برابر یک رژیم منحوس و نسل کش دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک سال از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و اسرائیل هیچ غلطی نکرده است چون مردم فلسطین مقاوم، ایستاده اند و ایستادگی می‌کنند افزود: دفاع فلسطینی‌ها در برابر اسرائیل مشروع است و کمک به فلسطینی‌ها و حزب الله نیز مشروع محسوب می‌شود.

امام جمعه میامی با بیان اینکه حمایت از لبنان و فلسطین وظیفه قانونی و شرعی ما است، گفت: در کنار مردم لبنان و فلسطین بودن همچنین وظیفه بین‌المللی ما است بنابراین طوفان الاقصی یک حرکت درست منطقی و قانونی بین‌المللی بود و حق با فلسطینی‌ها است.

کد خبر 6260809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha