۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵

امام جمعه موقت دیواندره:

اساس کرامت کسب تقوا است

اساس کرامت کسب تقوا است

دیواندره- امام جمعه موقت دیواندره گفت: اساس کرامت کسب تقوا است و تقوا ریشه شرافت و کلید خیر دنیا و آخرت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید امجد قضائی در خطبه‌های این هفته مسجد جامع دیواندره در جمع نمازگزاران اظهار کرد: تا زمانیکه مسلمانان با هم متحد نباشند و از دستورات خدا و رسولش اطاعت نکنند، زوال مسلمانان به خطر خواهد افتاد.

وی افزود: بیشتر از ۷۰ سال است که ملت مسلمان غزه و فلسطین بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان در زیر غصب ظالمان صهیونیست است.

وی ابراز امیدواری کرد با دعا و حمایت مردم مسلمان فلسطین و لبنان به پروزی برسد و رژیم غاصب نابود شود.

امام جمعه موقت دیواندره خاطرنشان کرد: در راستای کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه صندوق هلال احمر در مسجد مستقر است بنابراین باید همه با هم آنچه که در توان داریم برای کمک به این عزیزان اهدا کنیم.

ماموستا قضائی در ادامه اساس کرامت را کسب تقوا خواند و بیان کرد: تقوا ریشه شرافت و کلید خیر دنیا و آخرت است بنابراین مراعات تقوا برای همه مسلمانان ضروری و لازم و تأکیدی از طرف پروردگار است.

وی یادآور شد: تمام انبیا مأموریت و مسئولیتشان دعوت و تبلیغ بوده است بنابراین دین و آئین، ایده و مرام و تفکر ملی و مکتب سیاسی تنها با تبلیغ زنده خواهد شد و رشد خواهد کرد.

امام جمعه موقت دیواندره اضافه کرد: لازم است برای رشد دادن به مسئله دین از مال و سرمایه خویش استفاده کنیم و امر تبلیغ را زنده کنیم اگر این کار را انجام ندهیم از نظر دینی و مذهبی دچار خسارت بسیار بزرگی خواهیم شد.

وی همچنین بر اقامه نماز تاکید کرد و گفت: نماز عبادتی جامع است که رابطه بنده را با خدا محکم خواهد کرد و اصول بهداشت و نظم و وقت شناسی را به انسان تعلیم می‌دهد و اتحاد مسلمانان و حرمت برای ادای حق و حقوق مردم را به وجود می‌آورد.

وی اذعان کرد: نماز در تمام ادیان الهی به عنوان فریضه‌ای بزرگ واجب شده و بزرگترین شجاعت را به انسان می‌دهد چون خدا را خالق خویش می‌داند و در برابر او سجده و رکوع می‌کند.

کد خبر 6260844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha