۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۵

معاون دانشگاه آزاد:

نرخ افزایش شهریه دانشگاه آزاد به طور میانگین ۲۵ درصد است

نرخ افزایش شهریه دانشگاه آزاد به طور میانگین ۲۵ درصد است

معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه آزاد اسلامی درباره نرخ افزایش شهریه دانشگاه آزاد در رشته های غیر پزشکی گفت: نرخ افزایش شهریه در دانشگاه آزاد میانگین ۲۵ درصد است.

داریوش جاوید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نرخ افزایش شهریه دانشگاه آزاد در رشته‌های غیر پزشکی گفت: نرخ مؤثر افزایش شهریه در دانشگاه آزاد میانگین ۲۵ درصد است.

وی با اشاره به سرانه دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت ادامه داد: سرانه دانشجویان دانشگاه آزاد برای دانشجویان پزشکی، غیر پزشکی، کاردانی و کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بوده است امسال نیز زیر ۲۰ میلیون تومان در بودجه بسته شده است.

معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه آزاد افزود: یعنی سرانه دانشجوی ما چه پزشکی و غیر پزشکی در تمام مقاطع در سال عددی کم‌تر از ۲۰ میلیون تومان است.

به گزارش مهر، اخیراً به دنبال افزایش شهریه رشته‌های پزشکی برخی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به این افزایش اعتراضاتی داشتند و در نامه‌ای به مسئولان این دانشگاه عنوان کردند: رشد ۲۲ درصدی بسیار بیشتر از میزان معقول افزایش شهریه بوده و حتی در کوتاه مدت ممکن است روند جذب دانشجویان به دانشگاه را با کندی یا خلل مواجه سازد و با بهم خوردن ترکیب جمعیتی دانشگاه از طریق ورود حداکثری قشر ثروتمند ولو با رتبه‌های علمی پایین‌تر، جایگاه علمی دانشگاه و ترکیب فرهنگی آن با خطرات جدی مواجه شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد نیز در واکنش به اعتراض دانشجویان پزشکی درباره میزان افزایش شهریه، گفت: هزینه‌های دانشگاه اعم از حقوق کارمندان و … افزایش یافته که باید از طریق شهریه‌ها جبران شود.

کد خبر 6260914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نام اشنا IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
      11 5
      واحدهای دانشگاه ازاد در دوره کارشناسی بیشتر شبیه به مدارس دخترانه است تا دانشگاه و دوره ارشد انهم دانشجویان بسیار ضعیفی دارد که فقط برای بالا بردن دستمزد خودشان اقدام به ورود به این دوره میکنند. دوره دکتری هم که دیگر تکلیفش معلوم است. اصولا این دانشگاه صرفا برای اهداف سیاسی تاسیس شده تا اهداف علمی.
    • ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
      5 0
      لطفا روش محاسبه میانگین رو بفرمایید که با واقعیت مطابقت ندارد.
    • ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
      12 0
      بلاخره تکلیف افزایش سه برابری شهریه پزشکی چی شد؟ الان 200 درصد افزایش پیدا کرده 25 درصد کجا بوده ؟ آقای معاون مثل اینکه در جریان نیستند.