۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۰

امام جمعه اهل سنت پاوه:

تاریخ در حال تکرار/یحیی سنوار به فیض رسید

تاریخ در حال تکرار/یحیی سنوار به فیض رسید

کرمانشاه- امام جمعه اهل سنت پاوه با اشاره به شهادت یحیی سنوار رهبر مجاهد قهرمان سیاسی حماس گفت: تاریخ در حال تکرار است و والله سنوار هم به فیض رسیده است.

ماموستا ملاقادر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پروردگار شاهد است که دیشب در یک مقایسه اشک در چشمانم جاری شد؛ آقای یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس روز چهارشنبه شهید و روز پنجشنبه شهادتش اعلام شد. جمله‌ای را از امام علی (ع) نقل می‌کنم که می‌فرماید: «ما شابَ رَأسی مِن سِنینَ تَتابَعَتْ عَلَیَّ و لکِن شَیِّبَتنی الوقایِعُ» سفیدی سر و ریش من به خاطر زیادی عمر نیست بلکه حوادث روزگار سر و ریش مرا سفید کرده است.

وی افزود: در خاورمیانه و ممالک عربی و در درون سرزمین‌های اشغالی و نزدیک به این سرزمین‌های اشغالی ۲ جنبش و حرکت وجود دارند که از فلسطین و قدس و قبلۀ اول مسلمانان دفاع می‌کنند اولین آن حماس و بعد از آن حزب‌الله؛ حماس اهل سنت و حزب‌الله اهل تشیع هستند. در آن مناطق همیشه جنگ بوده و خانه‌هایشان ویران شده و عزیزانشان زندانی و شهید شده‌اند درحالی‌که شعارشان دفاع از قدس قبلۀ اول مسلمانان بوده است.

امام جمعه اهل سنت پاوه تصریح کرد: دیروز منزل نبودم و به دیدن یکی از ماموستایان روانسر رفته بودم. ساعت ۵ عصر در مسیر برگشت از طریق رسانه‌ها متوجه شدم یحیی سنوار شهید شده و فیلمی از جسدش منتشر شده بود دیدیم یک سرباز یهودی چوبی در دست دارد و با آن دهان این شهید بزرگوار را باز می‌کند تا بداند همان یحیی است که در مدت ۲۲ سال زندان در زیر شکنجه دندانش را شکستند؟ یا نه!؟ گفتم الله‌اکبر تاریخ دوباره تکرار شد.

وی ادامه داد: در سال ۶۱ هجری امام حسین (ع) نور چشم رسول‌الله (ص) را در کربلا شهید کردند. برای آنکه یزید باور کند، سرش را از کربلا به دمشق بردند و در مسجد اموی گذاشتند و به یزید خبر دادند که دشمنان وی را سرکوب و سر رهبرشان را با خود آورده‌اند تا ببیند و باور کند، طبق منابع اهل سنت یزید هم به مسجد اموی رفت با چوبی که در دست داشت دهان و دندان امام حسین را نگاه کرد و دید یکی از دندان‌هایش نقره‌ای است.دیروز وقتی‌که آن سرباز یهودی لب یحیی سنوار را بالا زد به دنیایی دیگر رفتم و گفتم: تاریخ دارد تکرار می‌شود. آن روز در مسجد اموی این‌گونه بود و امروز در سرزمین غزه این‌گونه است.

ماموستا قادری خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور مریض آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل و فرانسه و … اظهار خوشحالی می‌کنند ولی اشتباه می‌کنند چون با شهادت هیچ مسلمانی، مسلمانانِ دیگر سنگر را خالی نمی‌کنند. اگر چه شهید حسن نصرالله و شهید هنیئه و شهید سنوار و بسیاری از فرماندهان حماس و حزب‌الله را شهید کرده‌اند ولی جنگ اسلام و کفر تمام نمی‌شود.

وی با اشاره به روایت شهادت امام علی (ع)، گفت: وقتی‌که در محراب کوفه به پهلوی امام علی (ع) خنجر زدند، فرمود: «فُزتُ و رَبِّ الکَعبة» قسم به پروردگار کعبه به فیض رسیدم. والله سنوار هم به فیض رسیده است.

امام جمعه اهل سنت پاوه یادآور شد: اگرچه خیلی ناراحتم که در زمان حیاتم دیدم تاریخ تکرار شد و داغدار و ناراحتیم برای از دست دادن یک مجاهد، ولی به یاری حق شکست نمی‌خوریم و شهادت برای ما افتخار است. لذا ضمن محکوم کردن این جنایت رژیم صهیونیستی، از خداوند متعال برای اسلام و برای مسلمانانی که امروز در غزه و جنوب لبنان گرفتارند، درخواست نصرت و سربلندی دارم.

کد خبر 6261048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha