طوفان بشری یمنی‌ها در حمایت از غزه و شهید یحیی السنوار+ فیلم

طوفان بشری یمنی‌ها در حمایت از غزه و شهید یحیی السنوار+ فیلم

مردم یمن در صنعا و ۱۴ استان دیگر این کشور با برگزاری راهپیمایی میلیونی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت یحیی السنوار، بر تداوم حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و لبنان تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، هزاران نفر از مردم یمن در میدان السبعین صنعا گرد آمدند و ضمن تأکید بر حمایت از مردم غزه و لبنان، شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تبریک و تسلیت گفتند.

راهپیمایان پرچم‌های فلسطین و لبنان و تصاویر رهبران شهید از جمله یحیی السنوار و سیدحسن نصرالله را در دست داشتند و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند.

آنها همچنین تأکید کردند که با اطمینان به پیروزی الهی و زوال رژیم صهیونیستی، بر موضع خود در حمایت از فلسطین ثابت قدم هستند. 

یمنی ها شعار می‌دادند: «ای شرافتمندان و آزادگان، همه ما یحیی السنوار هستیم»، «هزاران درود بر یحیی السنوار که کافران را به لرزه درآورد»، «با تو عهد می بندیم ای یحیی السنوار که غزه را تنها نخواهیم گذاشت». 

راهپیمایان هنگامی که خبر شهادت یحیی السنوار را شنیدند، با سر دادن شعار بر همراهی با ملت فلسطین و لبنان در مسیر جهاد و مقاومت تأکید کردند.

در بیانیه پایانی تظاهرات میلیونی یمنی‌ها ضمن تسلیت به مناسبت شهادت یحیی السنوار تأکید شد: فرمانده شهید السنوار، در سنگر اسلام و خطوط مقدم آن شهید شد و به نیابت از امت مقابل صهیونیست‌ها ایستاد. ما با او پیمان می بندیم که راهش را ادامه خواهیم داد و طوفان الاقصی تا زمان آزادی فلسطین و بیرون راندن صهیونیست‌ها آرام نخواهد شد.

در این بیانیه همچنین از تشدید عملیات‌های ضدصهیونیستی در جبهه‌های پشتیبانی حزب الله و مقاومت اسلامی عراق استقبال و قدردانی شد و راهپیمایان با حمایت از نیروهای مسلح یمن، بر ادامه حملات این نیروها علیه مواضع رژیم صهیونیستی و محاصره دریایی این رژیم و همچنین مقابله با ائتلاف متجاور آمریکایی-انگلیسی تأکید کردند.

علاوه بر صنعا، تظاهرات مشابهی هم در بیش از ۳۵۰ میدان و خیابان اصلی ۱۴ استان یمن برگزار شد. 

کد خبر 6261059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha