۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰

معاون قضایی دادگستری گیلان:

مسئله نظارت در حوزه‌های قضائی باید به اولویت امر تبدیل شود

مسئله نظارت در حوزه‌های قضائی باید به اولویت امر تبدیل شود

فومن- معاون قضایی دادگستری گیلان در امور شورای حل اختلاف گفت: مسئله نظارت در حوزه‌های قضائی باید به اولویت امر تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میر محمدی صبح شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری فومن با تاکید بر اینکه گشاده رویی و خدمت به مردم باید اولویت اصلی مدیران دستگاه قضائی باشد، اظهار کرد: دوری از خشم و غصب سبب نزدیکی به درگاه الهی و عامل موفقیت مدیران خواهد شد.

وی در در ادامه با بیان اینکه آنچه که در دستگاه قضا امری حیاتی و مهم بوده دسترسی و اجرا به سند تحول بنیادین است، افزود: مسئله نظارت در حوزه‌های قضائی باید به اولویت امر تبدیل شود.

حجت الاسلام میر محمدی با اشاره به تشکیل دادگاه صلح و جذب بیش از ۱۰ هزار نفر در این مجموعه و با الویت جذب افراد شورای حل اختلاف خواهد بود، گفت: تأمین قضات و نیروی‌های انسانی کارآمد برای دادگاه‌های صلح باید با جدیت امر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با تشکیل دادگاه‌های صلح باید از ظرفیت نیروهای شورای حل اختلاف استفاده شود، تصریح کرد: نهادهای داوری و میانجیگری در آینده نزدیک تلاش خواهند کرد تا ورودی پرونده‌ها را کم کنند.

حجت الاسلام میرمحمدی با بیان اینکه پرونده‌های معوقه در بخش‌های حقوقی سبب تأخیر در حل مشکلات می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان فومن تنها دو شعبه حقوقی وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6261331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha