۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷

همزمان با هفته فرهنگی اراک؛

زنگ هفته فرهنگی اراک نواخته شد

زنگ هفته فرهنگی اراک نواخته شد

اراک- همزمان با سالروز صدارت امیرکبیر زنگ هفته فرهنگی اراک در مدرسه تاریخی صمصامیه بیات نواخته شد.

گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی صبح شنبه در آئین نواختن زنگ هفته فرهنگی اراک، اظهار کرد: مدرسه صمصامیه بیات توسط مرحوم حاج ذوالفقار بیات تأسیس شده که همچنان فعال است.

وی با اشاره به ۸۰ دانش آموز شهید این مدرسه در دوران دفاع مقدس افزود: مرحوم ذوالفقار بیات یک مدرسه و بیمارستان نیز در منطقه توره می‌سازد که اکنون بخش هنرستان آن فعال است اما بخش درمانی و بهداشتی این مرکز در حال حاضر کارکرد ندارد.

مخلص الائمه ادامه داد: مقام معظم رهبری به دولت‌های مختلف تاکید کرده‌اند که امیرکبیر را الگوی خود قرار دهند و شهید رئیسی را نیز در تراز امیرکبیر قرار دادند چراکه همانند امیرکبیر در مدت زمان کوتاه توانستند خدمات بزرگی ارائه دهند.

مخلص الائمه گفت: کمترین نرخ بیکاری در تاریخ کشور و استان مرکزی توسط دولت سیزدهم حاصل شد که امید است در دولت چهاردهم نیز چنین دستاوردهایی تداوم داشته باشد.

مدرسه صمصامیه اراک نماد هویتی شهر اراک

شهردار اراک نیز در این آئین اظهار کرد: هفته فرهنگی اراک از امروز آغاز شده و برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی برگزار خواهد شد.

علیرضا محمودی افزود: ما باید توانمندی‌ها و داشته‌های خود را در حوزه هویت شهری به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به برگزاری همایش «امیر عزت و اقتدار» در روز جاری گفت: در این برنامه به وجوه مختلف شخصیتی و تاریخ صدارت امیرکبیر پرداخته می‌شود.

شهردار اراک با تاکید بر اینکه مدرسه صمصامیه بیات یکی از مراکز علمی و نماد هویتی شهر است، افزود: این مدرسه با مشخصات یک دانشگاه عالی تأسیس و به شکلی طراحی شده که رشته‌های شاخص ایران در آن تدریس شود.

کد خبر 6261362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha