۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

دمای هوا در خراسان رضوی ۲۳ درجه کاهش می‌یابد

دمای هوا در خراسان رضوی ۲۳ درجه کاهش می‌یابد

مشهد- کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: کاهش دما در روز سه شنبه هفته جاری به اوج خود می‌رسد و موجب کاهش ۲۳ درجه بیشینه دمای خراسان رضوی نسبت به دمای بیشینه امروز استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: از عصر امروز روند کاهش محسوس دما در استان آغاز خواهد شد و این استان در هفته پیش رو روزهایی سرد و زمستانی را خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از فردا آسمان خراسان رضوی ابری می‌شود و باران در بیشتر مناطق و برف در شهرستان‌های قوچان، فریمان و ارتفاعات مشهد باریدن خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کاهش دما در روز سه شنبه هفته جاری به اوج خود می‌رسد و موجب کاهش ۲۳ درجه بیشینه دمای خراسان رضوی نسبت به دمای بیشینه امروز استان می‌شود.

آهنگرزاده گفت: هوای سرد و بارش‌های پراکنده تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود و دمای شبانه در شهرستان‌های شمالی استان به صفر درجه می‌رسد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: بیشترین کاهش دمای هوا در شهرستان‌های قوچان، فریمان و باخرز خواهد بود و در نوار شمالی خراسان رضوی سردترین روزهای سال تاکنون به ثبت خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با هشت و سرخس با ۳۷ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت نوسانات دمایی ۱۷ تا ۲۴ درجه در مشهد به ثبت رسیده است.

آهنگرزاده گفت: دمای هوای کنونی مشهد ۲۸ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز تا ۳۲ درجه افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6261901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha