۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۷:۲۴

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خواف خبرداد؛

اجرای برنامه‌های ویژه برای کاهش نزاع‌های دسته‌جمعی در خواف

اجرای برنامه‌های ویژه برای کاهش نزاع‌های دسته‌جمعی در خواف

مشهد- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خواف از اجرای برنامه‌های ویژه برای کاهش نزاع‌های دسته‌جمعی و ارتقای امنیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رسولی شامگاه شنبه در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی و کاهش وقوع جرایم شهرستان خواف، به اهمیت آسایش و امنیت مردم اشاره و اظهار کرد: برخورد سریع با جرایم خشن از اولویت‌های دستگاه قضائی است تا بتوانیم نتایج مثبتی در شهرستان داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خواف افزود: با اراذل و اوباشی که در مراسم عروسی یا سایر موارد مرتکب نزاع‌های دسته‌جمعی در شهرستان خواف می‌شوند، برخورد شدید شده است.

وی ادامه داد: در آخرین نزاع که ۲۵ مهرماه رخ داد، با اقدام سریع و قاطع نیروی انتظامی متهم دستگیر و روانه زندان شد و در روزهای اخیر نیز پنج نفر از اراذل و اوباش به اتهام نزاع دسته جمعی و دو نفر به اتهام آدم ربایی بازداشت شدند.

رسولی گفت: برای کاهش جرایم در مراسم‌ها عروسی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران باید به مردم اعلام کنند که دو روز قبل از برگزاری مراسم، به مرجع انتظامی اطلاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خواف افزود: در هر مراسمی که نزاع رخ دهد، علاوه بر برخورد با افراد شرکت‌کننده در نزاع با مسببین، معاونین وقوع جرم و برگزار کنندگان مراسم در صورتی که در وقوع جرم از طرق مختلف نقش داشته باشند به شدت برخورد خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد: افراد برگزار کننده مراسم‌ها باید در رعایت نظم و جلوگیری از جرایم و نزاع‌ها هم تلاش کنند و به این موضوع اهمیت دهند.

رسولی تصریح کرد: امیدواریم تمامی مراسم‌ها بدون وقوع هیچ جرم و نزاعی برگزار شود و شرایط به گونه‌ای باشد که امنیت و آرامش مردم تأمین گردد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خواف گفت: مردم ضمن حرکت بر مدار قانون و اخلاق، قانون مداری را به فرزندان خود بیاموزند و با توجه به جایگاه رفیع و فرهنگ اصیل مردم عزیز خواف، باید به سمتی گام برداریم که از دعوت اراذل و اوباش در مراسم‌ها خودداری شود.

کد خبر 6262309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha