۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۱۴

یک نماینده مجلس در گفتگو با مهر:

واکنش بازار ارز به اتفاقات سیاسی، دیگر شدید و پایدار نیست

واکنش بازار ارز به اتفاقات سیاسی، دیگر شدید و پایدار نیست

یک نماینده مجلس با اشاره به وضعیت بازار ارز در یک سال گذشته گفت: در یکسال گذشته بازار ارز شرایط با ثبات‌تری پیدا کرده و دیگر خبری از تلاطم‌ها و نوسانات سال‌های قبل نیست.

محمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بازار ارز در یک سال گذشته اظهار کرد: در یکسال گذشته بازار ارز شرایط با ثبات‌تری پیدا کرده و دیگر خبری از تلاطم‌ها و نوسانات سال‌های قبل نیست که با هر اتفاق سیاسی و غیراقتصادی کوچکی رخ می‌داد.

وی افزود: در سالیان گذشته بازار ارز نوسان و بی‌ثباتی زیادی داشت؛ اما در یک سال گذشته این نوسانات و تغییر قیمت‌ها به حداقل رسیده و بازار ارز ثبات خوبی را تجربه کرده و این در حالی است که اتفاقات سیاسی-امنیتی-نظامی بسیاری در کشور و منطقه رخ داده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به شهادت شهید نصرالله و عملیات وعده صادق ۲ ایران علیه اسرائیل، تاکید کرد: درباره تغییر قیمت ایجاد شده در بازار ارز باید بگویم که این نوسانات اندک همانند موارد قبلی در یک سال گذشته موقتی و کوتاه مدت خواهد بود و پس از چند روز بازار به ثبات خواهد رسید.

بهرامی همچنین از بهبود وضعیت ارز تخصیصی به پتروشیمی‌ها و همچنین عرصه ارز آن‌ها در نیما خبر داد و گفت: امروز تخصیص ارز و بازگشت ارزهای صادراتی به این حوزه شرایط قابل قبولی پیدا کرده و نسبت به قبل بهتر شده است که این مورد در کنار افزایش درآمدهای نفتی و ثبت تراز تجاری مثبت کشور، نشان از دست پر بانک مرکزی در مدیریت بهتر بازار ارز دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: خرید بی‌دلیل و تقاضای غیرضروری در بازار ارز جز اینکه دلالان و سودجویان را به اهداف خود برساند، عایدی دیگری ندارد و این مردم هستند که دچار ضرر و زیان خواهند شد؛ چرا که قیمت‌ها دوباره به روال عادی باز می‌گردد.

کد خبر 6262338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
      0 0
      من تازمانی که از چند نرخی بودن ارز خارج و حذف نشود و مثل کشورهای منطقه ای و سایر کشورها تنها تک نرخی تبدیل نشه، نمی تونم قبول کنم که در آینده ملت دچار تورم کمرشکن و ایجاد فساد رانت نخواهیم شد .
    • NP IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
      0 0
      حتی اگر این افراد ادعای خوب بودن شرایط ارز هم مطرح کنند باور اعتماد ندارم ، جز در یک صورت حذف کامل چند نرخی بودن ارز و تبدیل به تک نرخی شدن به شیوه ی بانک سایر کشورها و سیاست کشورهای توسعه یافته منطقه ای در تک نرخی بودن ارز نه چند نرخی