۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۱

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی:

دمای هوا در خراسان شمالی ۱۰ درجه کاهش پیدا می‌کند

دمای هوا در خراسان شمالی ۱۰ درجه کاهش پیدا می‌کند

بجنورد_ مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره صدور هشدار سطح زرد هواشناسی از بارش باران و کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا خبر داد.

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق بررسی آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی به تدریج از یک‌شنبه ورود سامانه بارشی فعالی از شمال غرب کشور همراه با نفوذ هوای سرد را در خراسان شمالی انتظار داریم.

وی در ادامه افزود: فعالیت این سامانه بارشی در خراسان شمالی، از اواخر وقت یک‌شنبه شب به تدریج از مناطق شمال و شمال غرب استان به صورت بارش پراکنده باران و کاهش دما آغاز خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: با تشدید ناپایداری برای دوشنبه شب تا صبح سه شنبه در اغلب مناطق نیمه شمالی و بخش‌هایی از جنوب شرق استان بارش باران، در پاره‌ای نقاط رگبار باران و در ارتفاعات مه را انتظار داریم.

داداشی گفت: ادامه فعالیت سامانه بارشی طی چهارشنبه تا صبح پنج شنبه بیشتر برای مناطق نیمه شرقی خراسان شمالی برآورد می‌شود.

وی با اشاره به نفوذ جریانات هوای سرد و ماندگاری این توده هوا تا صبح شنبه هفته آتی بیان کرد: کاهش محسوس دمای بیشینه نسبت به اول هفته جاری به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ درجه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: دمای کمینه برای روزهای پایانی هفته به ویژه در مناطق نیمه شرقی استان حوالی ۱ تا ۲ درجه سانتی گراد برآورد می‌شود و در مناطق سردسیر احتمال رخداد دمای منفی وجود دارد.

داداشی تصریح کرد: با توجه به تنش دمایی که تا پایان هفته در مناطق شمالی کشور و به طور ویژه در خراسان شمالی رخ می‌دهد، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر نیمه شرقی استان و افزایش مصرف منابع انرژی بویژه برق و گاز را در استان انتظار داریم به همین دلیل روز گذشته هشدار هواشناسی شماره ۳۰ در سطح زرد و هشدار هواشناسی کشاورزی شماره ۸ در سطح نارنجی از سوی این اداره کل صادر شد.

کد خبر 6262353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha