۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸

نماینده مردم اهواز در مجلس:

مدیران شرکت های صنعتی را برای جذب نیروهای غیربومی باید پاسخگو کرد

مدیران شرکت های صنعتی را برای جذب نیروهای غیربومی باید پاسخگو کرد

اهواز - نماینده مردم اهواز در مجلس، خواستار پاسخگو کردن مدیران شرکت های صنعتی برای جذب افراد غیر بومی در شرکت های خود با وجود افراد بیکار در شهر و منطقه خود، شد.

محمد امیر در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص مسئولیت خود به عنوان رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شواری اسلامی گفت: این کمیسیون پنج کمیته دارد که مهم‌ترین آن کمیته اقتصادی است؛ قانون اساسی می‌گوید اگر شیوه کار هر یک از ادارات ایراد داشته باشد کمیسیون اصل ۹۰ باید ورود کند و این منوط به شکایت از ارگان‌ها است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با بیان اینکه در کمیته اقتصادی مساله بانک‌ها مطرح می‌شود، افزود: اگر در وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت، نفت، نیرو و کشاورزی و زیرمجموعه آنها تخلفاتی اعم از صنعتی یا غیرصنعتی رخ دهد، در کمیته اقتصادی بررسی می‌شود، افراد دعوت و علت پرسیده می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر تخلفی احراز شد، متخلف به دستگاه قضا معرفی و برای آن حکم صادر می‌شود که این حکم می‌تواند در حد حبس، عزل و انفصال از خدمت باشد، که این موارد از وظایف کمیته اقتصادی است.

امیر در پاسخ به این سوال که علت اینکه شما زمانی انتقاداتی به شرکت فولاد اکسین داشتید، بیان کرد: با شرکت فولاد اکسین خوزستان ۲ مساله استخدام‌های بومی و مسئولیت‌های اجتماعی را مطرح کردیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با بیان اینکه یک نماینده چند اهرم دارد، ادامه داد: یک اهرم تحقیق و تفحص است، دیگری دیوان محاسبات و اهرم سوم این است که می‌تواند از ظرفیت سازمان بازرسی استفاده کند. مورد اول نیاز به رأی نماینده‌ها دارد و زمان بر است که تاکنون به این مساله وارد نشده‌ایم اما در ادامه برنامه این اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار کرد: در خصوص مورد دوم، دیوان محاسبات ورود کرده اما هنوز نتیجه را اعلام نکرده است اما ما پیگیر هستیم و باید نتیجه را به سمع و نظر مردم برسانیم، لذا ما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و منتظر هستیم گزارشات دیوان محاسبات به دست ما برسد، تفحص سر جای خود است و زمان می‌برد. همچنین در بحث استخدام‌های غیربومی سوال داریم.

امیر با بیان اینکه در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی شرکت مستنداتی را ارائه کرده است، تصریح کرد: یکسری مسئولیت‌های اجتماعی را انجام داده‌اند و مدتی پیش نیز متعهد شدند در کوت عبدالله مدرسه‌ای بسازند، همچنین در زمینه کمک‌هایی که آموزش و پرورش نیاز دارد وارد شده‌اند اما این ما را قانع نمی‌کند.

وی گفت: ما با فرد مشکلی نداریم، خیلی افراد در فضای مجازی این را مشکل با فرد القا کردند در صورتی که اینگونه نیست و یک مساله با یک شرکت صنعتی است که با روند کار مساله داریم.

به گفته نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، در کمیسیون اصل ۹۰ نیز همین کار را انجام می‌دهیم و اگر کار ایراد داشته باشد باید مسئول به ما پاسخ دهد، ما به دنبال این موضوع هستیم که مسیر درست را بروند.

امیر ادامه داد: اگر قرار است استخدام‌ها آزمونی باشد همه حق شرکت را دارند اما اگر بدون آزمون افرادی وارد شرکت می‌شوند اولویت با افراد بومی است، اگر افراد غیربومی بدون آزمون وارد شدند مسئول باید جواب دهد که چرا چنین اتفاقی رخ داده، البته این مرحله زمان می‌برد و هنوز به نتیجه کلی نرسیده‌ایم.

وی با اعلام اینکه شرکت فولاد اکسین خوزستان عملاً آلاینده نیست، عنوان کرد: دیگر شرکت‌ها مثل فولاد خوزستان و کربن بلک آلاینده هستند اما شرکت ورق عریض فولاد اکسین به دلیل اینکه کوره خاصی ندارد که آلایندگی ایجاد کند، به لحاظ قانونی آلاینده نیست.

کد خبر 6262636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha