۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹

هشدار دادستان رامسر برای بازسازی مجموعه تاریخی توسکاسرا

هشدار دادستان رامسر برای بازسازی مجموعه تاریخی توسکاسرا

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر به متولیان هتل قدیم و مجموعه تاریخی توسکاسرا که از اماکن ارزشمند میراث فرهنگی رامسر محسوب می‌شود جهت مرمت و بازسازی و جلوگیری از حوادث آن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن سام خانیان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر بیان کرد: در نامه‌هایی جداگانه به میراث فرهنگی و بنیاد مستضعفان از متولیان امر خواسته شد نسبت به وضعیت اسفناک هتل قدیم و مجموعه تاریخی - فرهنگی توسکاسرا که از سرمایه‌های ارزشمند میراث فرهنگی رامسر محسوب می‌شوند تعیین تکلیف کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر افزود: مجموعه فرهنگی تاریخی توسکاسرا که سال ۸۱ در فهرست آثار ملی قرار گرفته طی سال‌های اخیر به دلیل عدم حفاظت لازم در معرض تخریب قرار گرفته است. همچنین چراغ هتل قدیم رامسر که مدتی است خاموش و درب‌های آن به روی همگان نیز بسته شده، در معرض آسیب شدید بوده است.

سام خانیان در پایان گفت: این کم‌توجهی‌ها نیز باعث شد طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی و مواد ۲،۳،۵ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه خواستار بررسی علل و عوامل کم‌کاری متولیان و پیمانکاران و همچنین تسریع در ترمیم و بهسازی این اماکن تاریخی رامسر شود.

کد خبر 6262791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha