۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷

برگزاری بیش از ۱۰۰ جشن ازدواج دانشجویی طی یک سال گذشته

برگزاری بیش از ۱۰۰ جشن ازدواج دانشجویی طی یک سال گذشته

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها از برگزاری بیش از ۱۰۰ جشن ازدواج دانشجویی طی سال گذشته در دانشگاه ها خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی فاطمی پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت برگزاری بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی برگزار شد با تشکر از افرادی که در حوزه برنامه ازدواج نقش ایفا کرده و فعال هستند افزود: از اعضای ستاد ازدواج دانشگاهیان که تشکیل شده و موضوعات مربوط به این حوزه را پیگیری می‌کنند و از دفاتر نهاد در سطح کشورکه در حوزه ازدواج دانشجویی فعالیت دارند، تشکر می‌کنم.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط نهاد اشاره کرد و افزود: با توجه به رسالت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ما باید نقش ویژه ای درحوزه آموزش داشته باشیم بنابراین انواع کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان درزمان قبل ازدواج، بعد از عقد و بعد ازدواج برگزار می‌شود برای دانشجویان بعد از ازدواج در حوزه فرزند آوری و تربیت فرزند، حل تعارضات در خانواده و کارگاه و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی به «سامانه زندگی بر خط» اشاره کرد و افزود: این سامانه در حوزه آموزش فعالیت کرده و محتواهای خوبی در حوزه پشتیبانی مهارت مورد نیاز خانواده‌ها در این سامانه ایجاد شده است که دانشجویان می‌توانند با ثبت نام در این سامانه از محتوای آن استفاده کنند الزامی هم وجود ندارد که استفاده کنندگان از سامانه مذکور دانشجو باشند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به جشن‌های ازدواج دانشجویی اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ جشن ازدواج دانشجویی سال گذشته در دانشگاه‌ها برگزار شده است به اضافه ۳۰ برنامه که در مشهد مقدس داشتیم.

وی ترویج ازدواج آسان و کاهش هزینه ازدواج برای خانواده‌ها را از اهداف ازدواج‌های دانشجویی برشمرد و افزود: ما امشب جشن ازدواج دانشجویی با ۶۵۰ زوج از دانشگاه‌های استان اصفهان را خواهیم داشت که اولین جشن ازدواج دانشجویی در سال جاری است.

فاطمی پور در ادامه به واسطین ازدواج‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: دوره‌هایی برای عزیزانی که علاقمند به حمایت از تشکیل خانواده و وساطت ازدواج هستند برگزار کردیم همچنین در زمینه ازدواج دانشجویی مشاورهایی را تربیت کرده ایم.

وی افزود: کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان مجرد برگزار کرده و یک درس دو واحدی «دانش خانواده» برای دانشجویان برگزار کردیم که هر سال ۳۰۰ هزار دانشجو در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند. سامانه همرسان را راه اندازی کردیم که دفتر این سامانه در ۴۵ دانشگاه کشور ایجاد شده است. دانشجویان به صورت برخط در این سامانه ثبت نام کرده، علاقمندی، شروط و اطلاعات مورد نیاز را ثبت و سامانه را رصد می‌کنند سپس از طریق مشاور و خانواده‌ها کمک می‌شود تا گزینه مورد نظر برای ازدواج معرفی شود.

فاطمی پور افزود: درباره برنامه دردانه اصلاحاتی داشتیم و آن را به سمت فرهنگ سازی و گفتمان سازی فرزند آوری هدایت کردیم و حداقل‌های آموزشی و تشویقی برای این برنامه داشته ایم و درخواست ما از دستگاه فعال در این حوزه این است که به زمان طلایی ازدواج توجه کنند چرا که عدم توجه به این موضوع موجب  افزایش سن ازدواج می‌شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در تخصیص منابع در حوزه ازدواج خست بخرج ندهند. سازمان برنامه بودجه منابع لازم این حوزه را تخصیص دهد.

وی همچنین به برگزاری طرح زوج مانا اشاره کرد و گفت: دراین حوزه تلاش کردیم خانواده موفق برای الگوسازی معرفی کنیم.

کد خبر 6262882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha