۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷

معاون صمت استان زنجان:

مقاصد صادراتی زنجان در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۶ کشور بوده است

مقاصد صادراتی زنجان در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۶ کشور بوده است

زنجان- معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: مقاصد صادراتی استان در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۶ کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۱۰ کشور به مقاصد صادرات افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی تقی‌لو ظهر یکشنبه در جلسه بررسی توسعه صادرات واحدهای تولیدی استان در محل استانداری زنجان، گفت: هم اکنون یک هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی در استان فعال است که زمینه اشتغال ۴۷ هزار و ۱۱۶ نفر را فراهم کرده است.

وی ابراز کرد: طبق هدف‌گذاری صورت گرفته در این بازه زمانی باید ۳۰۸ میلیون دلار صادرات از استان صورت می‌گرفت که بیشتر از آن محقق شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۰ کشور به مقاصد صادراتی و ۲۰ کالای جدید به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شد.

تقی‌لو تاکید کرد: مقاصد صادراتی استان زنجان در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۶ کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۱۰ کشور به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام گمرک استان زنجان ارزش کالاهای صادراتی از گمرک این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۷ درصد رشد کرده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، بیان داشت: حجم تجارت خارجی استان در نیمه نخست سال جاری ۵۵۱ میلیون دلار بود که تراز تجاری استان در این مدت به مثبت ۷۵ رسیده است.

تقی‌لو افزود: میزان واردات قطعی استان در این مدت ۱۱۴ هزار تن به ارزش ۲۳۸ میلیون دلار و واردات موقت ۲۴۶ هزار تن به میزان ۸۱ میلیون دلار ثبت شده است.

کد خبر 6262892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha