۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۳

رئیس  اداره بیمه سلامت رودسر خبر داد؛

پوشش ۶۰ درصدی جمعیت شهرستان رودسر در بیمه سلامت

پوشش ۶۰ درصدی جمعیت شهرستان رودسر در بیمه سلامت

رودسر-رئیس اداره بیمه سلامت رودسر گفت: ۶۰ درصد جمعیت شهرستان رودسر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بخشی پور ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: ۶۰ درصد مردم شهرستان رودسر به تعداد ۸۵ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند و از مزیت‌های مختلف این بیمه بهره می‌گیرند.

وی افزود: این افراد در قالب‌های پنج صندوق از خدمات بیمه شامل هزینه‌های درمانی، بستری، آزمایشگاه و هزینه‌های شیمی درمانی و آزمایشات ناباروری استفاده می‌کنند.

رئیس بیمه سلامت رودسر با اشاره به ۵ صندوق بیمه سلامت تصریح کرد: یکی از گروه‌هایی که از ابتدای تأسیس سازمان به عنوان بیمه شده تحت پوشش قرار گرفته، کارکنان دولت است که در صندوقی با عنوان صندوق کارکنان دولت بیمه شده‌اند ‏و از این طریق خدمات را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۸۵ هزار نفر بیمه شده سلامت بیش ۱۱ هزار هزار نفر در صندوق کارکنان دولت شهرستان رودسر بیمه شده‌اند.

بخشی پور به صندوق بیمه‌ای سایر اقشار اشاره کرد و گفت: مدد جویان بهزیستی، طلاب و روحانیون حوزه علمیه، جانبازان، خانواده شهدا، جانبازان و دانشجویان در حال تحصیل که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند جزو این صندوق می‌شوند. عمده حق بیمه این صندوق ‏توسط دولت پرداخت می‌شود.‏

وی به صندوق بیمه‌ای روستاییان و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت ‏نیز اظهار کرد: ۵۰ میلیون نفر جمعیت کشور بیمه روستایی هستند که به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند که بالاترین خدمات درمانی به این صندوق انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: بیمه روستاییان عمده مبالغ بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و روال خدمات در این صندوق متفاوت است یعنی حتماً باید نظام ارجاع را برای دریافت خدمات سطح بالاتر را رعایت کنند البته موارد اورژانس از این مورد اخیر مستثنی است

بخشی پور صندوق ایرانیان و بیمه سلامت همگانی بیان کرد: در این طرح قرار شد کلیه افرادی که هیچ پوشش بیمه‌ای نداشتند و ساکن شهرها بودند به صورت رایگان دفترچه بیمه ‏سلامت همگانی دریافت کنند.

رئیس اداره بیمه سلامت رودسر بیان کرد: در بحث نازایی، باروری، افزایش جمعیت اقدامات خوبی و قراردادهای بسته شده که بخش اعظمی از هزینه پوشش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در مجموع آمار ۸۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت، آمار بیمه شدگان کارکنان دولت شهرستان رودسر یازده هزار و ۱۷۲ نفر، سایر اقشار ۳ هزار و ۷۲۰ نفر، صندوق ایرانیان (سلامت همگانی )۶ هزار و ۵۳۲، صندوق روستایی ۶۹ هزار و ۴۰۴ نفر، بیماران خاص ۲۱۲ نفر می‌باشد.

کد خبر 6263036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha