۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

۱۰۸ آمارگیر در کردستان کار سرشماری کشاورزی را برعهده دارند

۱۰۸ آمارگیر در کردستان کار سرشماری کشاورزی را برعهده دارند

سنندج_معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: کردستان آماده برگزاری ششمین سرشماری کشاورزی است و ۱۰۸ آمارگیر کار سرشماری را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سالمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از خبرنگاران استان به عنوان سفیران روشنگری جامعه درخواست می‌شود با اطلاع رسانی و آگاه‌سازی جامعه برای مشارکت در اجرای طرح سرشماری کشاورزی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات سرشماری کشاورزی محرمانه است، افزود: وقتی شاخصی اعلام می‌شود باید برای مردم روشن باشد تا راه برای سودجویان بسته شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: وقتی در مورد نرخ بیکاری، تورم و غیره سواد آماری جامعه بالا برود راه بر افراد سودجو بسته می‌شود.

سالمی با بیان اینکه سال ۱۳۹۵ برای اولین بار سرشماری نفوس و مسکن به صورت الکترونیکی برگزار شد، اعلام کرد: علیرغم کردستان به لحاظ پوشش اینترنت ضعیف است اما جایگاه دوم کشور را از لحاظ ثبت اطلاعات و خوداظهاری کسب کردیم.

وی با بیان اینکه ششمین سرشماری کشاورزی ایران را در پیش داریم، یادآور شد: برای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی نیاز به آگاه‌سازی است تا مردم با آمارگیران همکاری کند.

وی بخش اصلی اقتصاد کردستان را مبتنی بر کشاورزی دانست و افزود: اجرای این طرح به برنامه‌ریزان در حوزه کشاورزی کمک می‌کند تا اطلاعات کافی را از اراضی داشته باشیم و کشاورزی را به راندمان بالا در ارزش افزوده برسانیم.

سالمی اذعان کرد: در طرح سرشماری کشاورزی آمارگیران به همه واحدهای تولیدی کشاورزی در استان مراجعه می‌کنند و در هزار و ۶۷۱ روستا به صورت تمام شماری در آن سرشماری انجام می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به وجود ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در مدت ۴۵ روز اطلاعات تعیین شده از کشاورزان استان توسط آمارگیران اخذ می‌شود.

سالمی اضافه کرد: سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شود و ۱۰۸ آمارگیر کار این سرشماری را در استان برعهده دارند.

کد خبر 6263067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha