۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۷

استاندار خوزستان:

جمع‌آوری مشعل‌های نفت و گاز اولویت شرکت‌های نفتی در خوزستان باشد

جمع‌آوری مشعل‌های نفت و گاز اولویت شرکت‌های نفتی در خوزستان باشد

اهواز _ استاندار خوزستان گفت: جمع‌آوری فلرها و گازهای مشعل حتماً باید در اولویت کاری مناطق نفت خیز جنوب، نفت و گاز اروندان و شرکت متن باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز یکشنبه در نشست کارگروه هوای پاک خوزستان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، بیان کرد: ما اینجا از هوای پاک صحبت می‌کنیم، مردم غزه و فلسطین زیر گلوله هستند و ۵۰ هزار شهید داشته‌اند. خداوند ظالمان را لعنت کند که برای فرعون درونشان چنین کارهایی را انجام می‌دهند، استکبار همیشه یک سلاحی برای حاکمیت خودش دارد و بعد ادعا دارد برای صلح و آزادی می‌جنگد.

استاندار خوزستان گفت: باید هوای پاک داشته باشیم اما تولید نیز به صورت ۱۰۰ درصد صورت گیرد اما در کنار آن باید نگاه شرکت‌ها به گونه‌ای باشد که در برنامه بودجه‌ای خود تمهیدات هوای پاک را قرار دهند.

وی افزود: توسعه و تولید حتماً با حفظ محیط زیست و قوانینی که قانون گذار تکلیف کرده اجرا شود، اگر قانونی اجرا نشود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

استاندار خوزستان گفت: جمع‌آوری فلرها و گازهای مشعل حتماً باید در اولویت کاری مناطق نفت خیز جنوب، نفت و گاز اروندان و شرکت متن باشد. خاطرم است وزیر نفت سابق مصاحبه کرده و گفته تا پایان ۱۴۰۴ گازهای همراه را جمع می‌کنیم لذا این برنامه دنبال شود تا مردم بتوانند نفس راحتی بکشند.

حسینی محراب اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی کل کشور به این مساله ورود کنند، سپس دادستانی با گزارش آنها قانون جمع‌آوری گازهای همراه نفت و درختکاری‌ها را پیگیر شده تا اجرا شوند.

وی با بیان اینکه سلامتی خانواده‌ها و فرزندان ما از هرچیزی برای ما مهم‌تر است، تصریح کرد: اگر به نفت مسئولیتی برای تولید بیشتر می‌دهند، جلوگیری از آلاینده‌ها را هم پیشنهاد دهند وگرنه در استان حتماً جلو کار را می‌گیریم زیرا قانون گذار برای ما هم تکلیف قرار داده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: قانون هوای پاک چیزی است که همیشه باید بالا دست خود قرار دهیم.

حسینی محراب با اعلام اینکه چند آلاینده داریم، عنوان کرد: مشعل‌ها یکی از آنها است، سوزاندن مزارع و نیشکر دیگری هستند که باید جلو آنها گرفته شود و اگر هم می‌خواهند کاری انجام دهند با هماهنگی محیط زیست انجام شود.

وی زباله سوزی را موضوع دیگر خواند و گفت: در کشور ما برخی از شهرها با تکنولوژی‌های روز این عمل را انجام می‌دهند اما ما همچنان این مشکل را داریم که باید محیط زیست فشاری بر متولیان داشته باشد.

استاندار خوزستان افزود: صنایع آلوده مثل فولاد وجود دارند، البته برخی جاها فیلتراسیون دارند اما جایی که محیط زیست احساس می‌کند مشکل ایجاد می‌شود کنترل کرده پ تذکر دهند.

حسینی محراب با بیان اینکه سوخت نکته مهمی است، اظهار کرد: یک از آلاینده‌های اهواز بنزین و سایر موارد سوختی است که حتماً باید روی استاندارهایش کار کرده و فشار وارد شود.

کد خبر 6263341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha