۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۸

توکلی مطرح کرد؛

وضعیت بیمارستان‌های فرسوده تهران/اهمیت تأمین اقامتگاه های پرستاری

وضعیت بیمارستان‌های فرسوده تهران/اهمیت تأمین اقامتگاه های پرستاری

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران، به تشریح برنامه ها و اهداف دانشگاه در دوره جدید مدیریتی پرداخت و از مشکلات و چالش های حوزه سلامت گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر توکلی، روز دوشنبه در نشست خبری که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، در ابتدا به برنامه‌ها و سیاست‌های پیش روی دانشگاه در دوره جدید مدیریتی پرداخت و در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی گفت: دولت چهاردهم، یک سری الزامات و مأموریت‌های مشترک برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد، قطعاً حوزه سلامت باید مورد توجه قرار بگیرد و این برنامه‌های مشترک، باید اجرایی و عملیاتی شود.

توکلی ادامه داد: عدالت محوری و طرح پزشکی خانواده، از اولویت‌های مشترک دانشگاه‌ها به شمار می‌آید که باید برای آنها، برنامه ریزی صورت بگیرد.

وی افزود: منابع انسانی دانشگاه در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، به عنوان سرمایه‌های اجتماعی دانشگاه و حوزه سلامت تلقی می‌شوند.

توکلی گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز پرستار، اولویت‌هایی را برای جامعه پرستاری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران داریم.

وی افزود: بحث‌های توسعه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود و بحث بین المللی سازی نیز در دستور کار قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ادامه به موضوع فرسودگی بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در شهر تهران تعدادی از بیمارستان‌ها اخطار فرسودگی دارند که یکی از آنها، بیمارستان حضرت رسول بود که از شرایط بحرانی خارج شد و بیمارستان لولاگر نیز تعطیل شد و به دنبال جایگزین آن هستیم.

وی افزود: جایگزین بیمارستان فیروزآبادی مشخص شد و بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز در حال نوسازی است. بیمارستان اکبرآبادی در مرکز شهر، فرسوده است.

توکلی ادامه داد: بیمارستان باب الحوائج نیز جایگزین بیمارستان سوختگی شهید مطهری خواهد شد که فرسوده است. توسعه بیمارستان فیروزگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در مورد طرح پزشکی خانواده، باید گفت که فرصت بی بدیلی برای پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور است.

توکلی گفت: اجرای طرح پزشکی خانواده در شهرها بدون شبکه نظام ارجاع، خیلی سخت است. بحث بعدی، ایجاد فرهنگ طرح پزشکی خانواده است که مردم باید بپذیرند.

وی افزود: کار سنگین و سختی است که اگر هر سه دانشگاه با هم پیش بروند، می‌توان به اجرای طرح پزشکی خانواده در تهران امیدوار بود.

توکلی به موضوع پرستاری اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در پرداخت مطالبات پرستاران، به‌روز بوده است.

وی افزود: بخشی از کمبود نیروی پرستاری را از طریق اضافه کاری جبران می‌کنیم که نیاز به تدابیر خاص دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر تأمین پانسیون و اقامتگاه برای پرستاران شاغل در بیمارستان‌های تهران تاکید و تصریح کرد: اگر بتوان مشکل اسکان پرستاران را حل کرد، خیلی از مسائل پرستاری مرتفع خواهد شد. بنابراین، یکی از برنامه‌های ما، ایجاد پانسیون و اقامتگاه‌های پرستاری خواهد بود.

وی به بحث جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: توسعه مراکز درمان ناباروری، در اولویت دانشگاه قرار دارد. همچنین، رصد و پایش سقط جنین است که می‌تواند به جوانی جمعیت کمک کند.

توکلی ادامه داد: یکی از مطالبات بزرگ ما، بدهی سنگین بیمه‌ها است که خدمات ما را دچار چالش ساخته است.

وی افزود: بحث درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال، که از دولت قبل مصوب شده است، ادامه دارد؛ اما باید ببینیم چه تصمیمی برای آن اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 6263459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha