۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۳

از امروز رقم می‌خورد؛

افت شدید دمای هوا در استان سمنان/ بارش باران و برف در ارتفاعات

افت شدید دمای هوا در استان سمنان/ بارش باران و برف در ارتفاعات

سمنان- همزمان با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان شاهد افت دمای هوا تا ۱۳ درجه در اقصی نقاط استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز دوشنبه شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی در اقصی نقاط استان به خصوص نیمه شمالی و شرقی هستیم سامانه‌ای که بیشترین فعالیتش در شاهرود، دامغان و میامی است.

بارش باران و رگبار پراکنده و در ارتفاعات برف از امروز در نقاط مختلف استان سمنان محتمل است در نتیجه ورود این سامانه کم فشار بارشی و برودتی به استان سمنان دمای هوا هم تا ۱۳ درجه کمتر می‌شود و از امروز سرما وارد استان سمنان خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان سمنان اعلام کرده بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، از روز سه شنبه تا پایان هفته بارندگی‌ها در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود در نتیجه نیمه دوم هفته جاری با افت شدید دمای هوا روبرو خواهد شد.

به کشاورزان و دامداران هم توصیه شده تا تمهیدات لازم را برای ورود سامانه کم فشار بارشی، سرمای هوا و همچنین وزش بادهای شدید بیاندیشند. طبق اعلام هواشناسی همچنین وزش باد شدید در اغلب مناطق استان پیش بینی شده است.

از دوشنبه تا جمعه، فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان گزارش شده در نتیجه سازمان هواشناسی هشدار نارنجی خود را هم به خصوص با اولویت کشاورزان، صادر کرده است در این هشدار نسبت به کاهش یکباره و شدید دمای هوا هشدار داده شده است.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان سمنان برای امروز ۲۷ و ۹ درجه بالای صفر است و آسمان نیمه ابری است در شاهرود اما شاهد بارش به خصوص در ارتفاعات خواهیم بود بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان برای امروز ۱۹ و هفت درجه بالای صفر اعلام شده است.

در شاهرود و دامغان روز جمعه نیز بارش باران پیش بینی شده است در نتیجه بارش این سامانه تا پایان هفته دمای هوا در شرق استان سمنان به خصوص دامغان و میامی افت شدید پیدا خواهد کرد. بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان ۲۴ و ۹ درجه بالای صفر است اما فردا این شاخص به ۱۷ و چهار درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت.

در ارتفاعات استان سمنان و همچنین مناطق شرقی بارش‌ها از امروز تا جمعه به صورت برف خواهد بود در نتیجه سرمای هوا در شهرهای استان سمنان مهمترین موضوعی است که در پیش بینی‌های سازمان هواشناسی به آن اشاره شده است.

کد خبر 6263514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha