۱ آبان ۱۴۰۳، ۸:۲۳

ناطق نوری به مهر پاسخ داد؛

ماجرای برخورد با تخلفات انجمن و تیم ملی موج‌سواری به کجا رسید؟

ماجرای برخورد با تخلفات انجمن و تیم ملی موج‌سواری به کجا رسید؟

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با تاکید بر این که به تخلفات رخ داده در انجمن موج سواری رسیدگی خواهد شد گفت: پس از جلسه ای که در وزارت ورزش داشتیم، بزودی نشست کمیته انضباطی را برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات جهانی «استند آپ پدل بورد» از تاریخ (۲۶ شهریور تا اول مهر) در شهر کپنهاگ، دانمارک برگزار شد و ورزشکارانی از ۳۹ کشور در این رقابت‌ها شرکت کردند. تیم ایران نیز با حضور ۷ ورزشکار در دو بخش مردان و زنان در این مسابقات شرکت کرد، اما این اعزام با حواشی زیادی همراه بود.

مشکلاتی نظیر اقامت در هتل نامناسب و انتقال به سوئد به جای دانمارک از جمله چالش‌هایی بودند که ورزشکاران ایرانی با آن مواجه شدند. در پی این حواشی، عباس ناطق نوری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که به زودی جلسه‌ای از کمیته انضباطی تشکیل خواهد شد تا در مورد وضعیت این تیم تصمیم‌گیری شود.

این جلسه با هدف بررسی دقیق اتفاقات و مسائل پیش آمده در حین مسابقات برگزار خواهد شد و اعضای کمیته انضباطی به ارزیابی عملکرد تیم و دلایل بروز این حواشی خواهند پرداخت. انتظار می‌رود نتیجه این جلسه به روشن شدن وضعیت تیم و آینده آن کمک کند.

رئیس فدراسیون تأکید کرد که حفظ شأن و اعتبار ورزش کشور از اولویت‌های اصلی این نهاد است و تمامی تلاش‌ها برای شفاف‌سازی و اتخاذ تصمیمات مناسب انجام خواهد شد.

عباس ناطق نوری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص زمان تشکیل جلسه کمیته انضباطی اظهار کرد: تیم ملی استند آپ بدل بورد بعد از بازگشت از مسابقات جهانی دانمارک بلافاصله راهی مسابقات آسیایی چین شد به همین خاطر فرصت کافی برای بررسی حواشی به وجود آمده نبود. اما اخیراً و زمانی که تیم از چین به کشور بازگشت هم یک جلسه با مسئولان انجمن موج سواری در فدراسیون برگزار شد و هم یک جلسه در وزارت ورزش داشتیم.

وی افزود: در هر دوی این جلسه‌ها مقرر شد کمیته انضباطی فدراسیون تشکیل جلسه دهد و تصمیمات لازم در این مورد اتخاذ شود. کمیته انضباطی فدراسیون برای این جلسه که آبان سال جاری برگزار خواهد شد از چهار شخص برای ارائه توضیحات دعوت کرده است.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با اشاره به تغییرات رخ داده در اعضای کمیته انضباطی فدراسیون هم گفت: از آنجایی که خودم به تازگی در فدراسیون مستقر شدم نیاز به یکسری تغییرات را احساس می‌کردم در همین راستا اخیراً اعضای جدید کمیته انضباطی فدراسیون معارفه شدند. در جلسه‌ای هم که با اعضای این کمیته داشتم اعلام کردم که اولین موضوعی که باید مورد بررسی قرار بگیرد و در خصوص آن اقدامات لازم انجام شود؛ بحث حواشی رخ داده برای انجمن موج سواری و مسابقات جهانی استند آپ پدل بورد باشد.

ناطق نوری در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره حواشی رخ داده برای تیم‌ملی کشورمان چیست؟ گفت: ما همیشه در سفرهای اروپایی چالش‌های زیادی داریم چون اکثراً ویزای کادر فنی و ورزشکاران یا صادر نمی‌شود و یا آنقدر دیر این اتفاق می‌افتد که تمام اعزام‌های ما در دقیقه ۹۰ انجام می‌شود. ما در مسابقات آسیایی این بحران را کمتر داریم و همین امر باعث می‌شود که در هماهنگی و رزرو هتل به مشکل برنخوریم.

او در مورد مسابقات پیش‌روی تیم ملی موج سواری و استنداپ پدل بورد، گفت: فعلاً هیچ رویدادی نداریم. مسابقات جهانی و آسیایی را به تازگی پشت سر گذاشتیم. فعلاً تنها برنامه ما برای این انجمن برگزاری جلسه کمیته انضباطی است تا تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی در واکنش به نتایج ضعیف به دست آمده در مسابقات آسیایی چین هم گفت: در این رویداد کشور چین به عنوان میزبان مسابقات ۶۰۰ ورزشکار داشت و ما هم با ۱۷ ملی‌پوش راهی مسابقات شدیم که در پایان ۲ ورزشکار ما «ادنا قانونی» در ۱۵۰۰ متر تخته بادی عنوان ششمین را به دست آورد و «وانیا نجاتی‌زاده» هم در جایگاه هفتم قرار گرفت. از آنجایی که در مجموع این رشته هفت سال است که در ایران فعالیت خود را آغاز کرده و بسیار نوپاست کسب این نتایج برای ما قابل قبول است.

کد خبر 6263663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha