۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷

فرماندار یزد خبرداد؛

برنامه ریزی برای ثبت جهانی روستای فهرج

برنامه ریزی برای ثبت جهانی روستای فهرج

یزد- فرماندار یزد، از برنامه ریزی برای ثبت جهانی روستای فهرج به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا مدرسی از پیشرفت قابل‌توجه پروژه‌های گردشگری روستای فهرج خبر داد و اعلام کرد که فهرج به‌عنوان یکی از ۸ نامزد ایران، در پروژه بهترین روستاهای جهانی گردشگری سال ۲۰۲۴ میلادی برای معرفی به سازمان جهانی گردشگری انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به جاذبه‌های تاریخی، زیرساخت‌های گردشگری و بافت ارزشمند روستا، فهرج به یکی از قطب‌های گردشگری ایران تبدیل خواهد شد.

مدرسی افزود: در شش ماه گذشته، بیش از ۴۰۰ متر از محور گردشگری فهرج با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان، کف‌سازی، بدنه‌سازی و نورپردازی شده است.

فرماندار یزد خاطر نشان کرد: با تکمیل فاز دوم پروژه تا پایان سال، انتظار می‌رود فهرج به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: این پروژه با همکاری دستگاه‌های مختلف و به صورت بین‌بخشی اجرا شده است تا ظرفیت‌های گردشگری فهرج به بهترین نحو معرفی شود.

فرماندار یزد ابراز امیدواری کرد: با افزایش تولید محتوا و تبلیغات، شاهد حضور گسترده‌تر گردشگران در فهرج و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه بومگردی هستیم. فرماندار یزد در پایان بر اهمیت توسعه گردشگری پایدار در فهرج تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که این روستا به یکی از قطب‌های گردشگری ایران تبدیل شود.

روستای فهرج بر اساس شاخص‌های جاذبه، زیرساخت، زنجیره ارزش و پایداری روستا، با رتبه ۲ ملی به‌عنوان یکی از ۸ نامزد ایران، در پروژه بهترین روستاهای جهانی گردشگری سال ۲۰۲۴ میلادی برای معرفی به سازمان جهانی گردشگری انتخاب شده است.

کد خبر 6263699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha