۵ بهمن ۱۳۸۶، ۱۰:۲۶

خانه سالمندان مسلمان چین؛ برخوردار از شرایط اسلامی

خانه سالمندان مسلمان چین؛ برخوردار از شرایط اسلامی

با توجه به اینکه کمتر از یکسال از تأسیس "خانه سالمندان مسلمانان چین" می‌گذرد که با هدف خدمات‌رسانی به سالمندان اقلیتهای چینی و به ویژه مسلمانان ساخته شده، سالمندان مسلمان از آرامش روحی و روانی بسیاری برخوردارند، به ویژه نزدیکی این مکان به مسجد و استفاده از غذاهای اسلامی این روحیه مثبت را در آنها تقویت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین المللی چین، این خانه با حمایت اداره‌های محلی در سه طبقه ساخته شده است و ویژگیهای اسلامی را دارد. به‌ویژه اینکه در نزدیکی و مقابل آن یک مسجد به رنگ آبی قرار دارد که ضمن اینکه مسلمانان در آن به اقامه نماز می‌پردازند، آرامش نیز پیدا می‌کنند.

قاو هونگ مسئول این خانه اظهار داشت: خانه سالمندان مسلمان پکن دارای همه ویژگیهای اسلامی است. این خانه آگوست سال گذشته با همکاری و مساعدت اعضای شورای ملی با هدف ارائه خدمات به سالمندان اقلیتهای ملی چین و به‌ویژه مسلمانان ساخته شده است.

بای تشن شینگ که بیش از 88 سال سن دارد و در این خانه با همسرش زندگی می کند، اظهار داشت: در اینجا زندگی خوبی داریم، غذاها مطلوب است و ما مسلمانان می‌توانیم از غذاهای اسلامی استفاده کنیم. همچنین می‌توانیم دیگر آداب و رسوم اسلامی خود را نیز به‌جا آوریم.

وی گفت: سال آینده هفتادمین سالگرد ازدواج ماست، از این رو مسئولان می‌خواهند این سالگرد را با مراسمی به منظور احیای روحیه سالمندان مسلمان برگزار کنند.

خانم تشو جیون نیز که بیش از 94 سال سن دارد، می‌گوید: نظافت و پاکیزگی از اصول اسلام است. اینجا بسیار تمیز و نظیف است، به طوری که انسان احساس آرامش پیدا می‌کند.

جونگ فانگ یکی دیگر از زنان مسلمان می‌گوید: من دائما به مسجد می‌روم و چون سنم زیاد است. قبلاً فاصله خانه ما تا مسجد بسیار زیاد بود نمی‌توانستم مسجد بروم اما الان با وجود نزدیکی بین اینجا و مسجد بسیار آسان به مسجد می‌روم و نماز می‌خوانم و این بسیار عالی است و احساس راحتی می‌کنم.

اما در این خانه علاوه بر مسلمانان، برخی از غیرمسلمانان نیز زندگی می‌کنند. تمیزی و نظافت این مکان باعث شده که آنها به این خانه بیایند. همچنین در این مکان غیرمسلمانان تمایل دارند تا به عادات زندگی مسلمانان احترام بگذارند و از آنها به عنوان خانواده‌ای واحد یاد می‌کنند.

کد خبر 626371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha