۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

فیلم‌های سوره برای ناشنوایان مناسب‌سازی می‌شود/ دعوت از فیلمسازان

فیلم‌های سوره برای ناشنوایان مناسب‌سازی می‌شود/ دعوت از فیلمسازان

هادی فیروزمندی معاون جریان‌سازی و ارتباطات سازمان سینمایی سوره درباره لزوم اکران و مناسب‌سازی فیلم‌های این سازمان برای ناشنوایان و کم‌شنوایان توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی فیروزمندی، معاون جریان‌سازی و ارتباطات سازمان سینمایی سوره درباره اکران‌های فیلم‌های این سازمان برای ناشنوایان و کم‌شنوایان گفت: به تازگی پس از نشست و تعامل با دوستان مرتبط با مخاطبان ناشنوا به این جمع‌بندی رسیدیم که برای این مخاطبان که سهم قابل‌توجهی از جامعه ایران را شامل می‌شوند، متاسفانه محتوای مناسب‌سازی شده وجود ندارد و فرهنگ و هنر ایران عملاً محروم است از رساندن پیام خود به این عزیزان.

وی ادامه داد: همکاران ما در موسسه هنرمندان مشرق زمین که در این زمینه سال‌ها کار تخصصی و کارشناسی کرده بودند، به سازوکارها و قواعد جدی‌ای در زمینه مناسب‌سازی محتوا برای این بخش از جامعه دست یافتند که تجارب بسیار ارزنده و ارزشمندی برای رسیدن به این مخاطبان هدف است.

فیروزمندی ادامه داد: ما در سازمان سینمایی سوره در کنار مأموریت‌های کلان خود در تولید محتوا، حتماً در عرصه توزیع برای رسیدن این محتوا به سطح متنوع‌تر و وسیع‌تری از مردم وظیفه داریم و شناخت و دسترسی به این دایره مخاطبان عزیز، باعث خوشنودی و افتخار ما است. لذا در قدم اول تصمیم گرفتیم سازوکار اکران هفتگی آثار سینمایی سوره را در همکاری با پردیس سینمایی آزادی بصورت سانس ویژه هفتگی فراهم کنیم و تأمین محتوا برای این عزیزان را تسهیل کنیم.

فیلم‌های سوره برای ناشنوایان مناسب‌سازی می‌شود/ دعوت از فیلمسازان

معاون جریان‌سازی و ارتباطات سازمان سینمایی سوره عنوان کرد: انتخاب اول ما با توجه به محتوای روز و روی پرده ما فیلم سینمایی «در آغوش درخت» بود. فیلمی خانوادگی و اجتماعی که در عین شاخصه‌های کیفی خوب، با رضایت مخاطبان پس از تماشای فیلم هم روبرو است. از طرفی نماینده رسمی سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۵ نیز است که فکر می‌کنم حتماً شایسته است در کنار نمایش عمومی، برای اقشار خاص مخاطبان نیز در دسترس بهتری قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما اولین نمایش فیلم را برای مخاطبان کم‌شنوا و ناشنوا پنجشنبه ١٩ مهر در پردیس سینمایی آزادی برگزار کردیم که با استقبال فوق‌العاده این عزیزان روبرو شد و همین انگیزه ما را برای تداوم این مسیر دوچندان کرد. در هفته اخیر برای دومین هفته متوالی، سانس ساعت ٢٠ پنجشنبه سینما آزادی را به نمایش همین فیلم اختصاص دادیم و مجدد با تمام ظرفیت و استقبال عالی مواجه شدیم.

فیروزمندی در انتها بیان کرد: ما این اراده را داریم تا در راستای مسئولیت اجتماعی و افزایش سطح دسترسی مخاطبان به آثارمان این مسیر را با همراهی موسسه هنرمندان مشرق زمین ادامه دهیم تا این قشر از علاقه‌مندان به سینما نیز بتوانند از آثار روز سینمای ایران بهره ببرند. از همین جا از صاحبان سایر فیلم‌ها هم دعوت می‌کنم تا با کمترین هزینه اقدام به مناسب‌سازی فیلم‌هایشان بکنند و در عین حال زمینه دسترسی جمع تازه‌ای از ناب‌ترین مخاطبان و گسترش بیشتر پیام فیلم‌هایشان را فراهم کنند.

کد خبر 6263759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha