۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰

مدیرعامل آب و منطقه‌ای هرمزگان:

مردم حفر چاه‌های غیرمجاز را به آب منطقه‌ای گزارش کنند

مردم حفر چاه‌های غیرمجاز را به آب منطقه‌ای گزارش کنند

بندرعباس- مدیرعامل آب و منطقه‌ای هرمزگان از راه‌اندازی سامانه ۱۸۱۱ برای دریافت تخلفات حوزه آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید عیدانی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت نامطلوب بارندگی‌ها در استان هرمزگان اظهار کرد: متوسط بارندگی بلندمدت استان هرمزگان ۱۸.۴ میلی متر مکعب است که در سال گذشته بخش عمده‌ای از این حجم بارندگی در جزایر یا مناطقی بوده است که سد و منبع ذخیره‌سازی آب وجود ندارد.

وی افزود: در سدهای میناب، شمیل و نیان و سرنی حدود ۱۵ درصد آب وجود دارد که این حجم آب شامل آب غیر قابل برداشت سدها که پایین‌تر از دریچه‌های تخلیه هستند نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان ادامه داد: پیش‌بینی‌های هواشناسی به هیچ وجه امیدوار کننده نیست و در بهترین شرایط با منابع فعلی آب می‌توانیم تا پایان سال از منابع آب سطحی برداشت داشته باشیم.

جمشید عیدانی با اشاره به طرح‌های بهره برداری شده حوزه منابع آب در استان هرمزگان گفت: در سال ۱۴۰۲ توانستیم سد درکاه بشاگرد را به پایان برسانیم و سد لاورمیستان نیز با پیشرفت ۹۵ درصد به دلیل ضرورتی که در ذخیره‌سازی آب وجود داشت، آبگیری شد اما همچنان عملیات اجرایی آن ادامه دارد و امیدواریم در سه ماه آینده این سد کاملاً به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: شبکه آبیاری و زهکشی دشت مرکزی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری میناب نیز به پایان رسیده و در سفر اخیر رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر شبکه شمالی نیز آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان تاکید کرد: سد سیرمند حاجی آباد و سد خاکی حمیران در بندرلنگه نیز با حجم ۱.۵ میلیون متر مکعب به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به فرسودگی خطوط انتقال آب از میناب به بندرعباس افزود: جایگزینی شبکه انتقال در این محور آغاز شده و تاکنون ۲۵ کیلومتر شبکه بازسازی شده است.

عیدانی عنوان کرد: در حال حاضر استان هرمزگان ۷۴ دشت آبی دارد که از این بین ۵۶ دشت ممنوعه است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان هرمزگان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۷ کیلومتر لایروبی در رودخانه‌ها انجام شد و رکورد لایروبی در یک سال شکسته شد.

وی در پایان از راه‌اندازی سامانه ۱۸۱۱ برای رسیدگی به تخلفات حوزه آب خبر داد و گفت: متأسفانه هنوز حفر چاه غیر مجاز به عنوان منکر در جامعه جای نیفتاده است و گزارشات بسیار کمی از طریق سامانه ۱۸۱۱ به دست آب منطقه‌ای می‌رسد در حالی که مردم باید اهتمام بیشتری داشته باشند و حفر چاه‌های غیر مجاز را به آب منطقه‌ای اطلاع دهند.

کد خبر 6263791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha