۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

دمای هوا در نواحی سردسیر خراسان رضوی به کمتر از صفر می‌رسد

دمای هوا در نواحی سردسیر خراسان رضوی به کمتر از صفر می‌رسد

مشهد- کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: در روزهای پایانی هفته، دما در نواحی سردسیر خراسان رضوی به کمتر از صفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی اثمری اظهار کرد: روند کاهش دما تا چهارشنبه ادامه دارد و هوای سرد تا آخر هفته در مشهد ماندگار خواهد بود به طوری که در روزهای پایانی هفته، دما در نواحی سردسیر استان به کمتر از صفر و در شهر مشهد، به ۳ تا ۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان رضوی، بیان کرد: از امروز با تقویت و گسترش سامانه ناپایدار بارشی و سرد در استان، ضمن افزایش ابرناکی، کاهش دما نیز پیش‌بینی می‌شود و شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود که در نواحی شمالی و شرقی استان گاهی به‌نسبت شدید خواهد بود که گاهاً خیزش گردوخاک و انتقال ذرات گردوغبار به سایر نواحی از جمله نواحی مرکزی را خواهیم داشت.

وی افزود: از امشب، بارش باران بیشتر در نواحی شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود و از فردا، با گسترش سامانه بارشی، بر حجم و گستره بارش در استان افزوده خواهد شد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه موقتاً با تضعیف سامانه، از مقدار بارش‌ها کاسته خواهد شد و بارش قابل‌ملاحظه‌ای نخواهیم داشت؛ اما از اواخر روز پنجشنبه تا روز جمعه، با توجه به گستره سامانه بارشی دیگر بر روی استان، بارش‌های قابل‌ملاحظه در نیمه شمالی و شهر مقدس مشهد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته اثمری نوسانات دمایی مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته، بین ۱۲ و ۲۷ درجه بوده که امروز در گرم‌ترین ساعات، به ۲۱ درجه و در سردترین ساعات، به ۱۰ درجه خواهد رسید. همچنین طی شبانه‌روز گذشته، خوشاب و فریمان با دمای ۸ درجه و خواف با دمای ۳۳ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

کد خبر 6263815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha